– Pomysł dofinansowania z funduszy unijnych Pendolino od początku był nietrafiony – uważa dr Michał Beim cytowany przez Kurier Kolejowy.
– Mniejsza kwota bazowa, do której PKP Intercity ma otrzymać dofinansowanie, to konsekwencja błędów popełnionych przez zarząd spółki. Ale podstawowym błędem był sam pomysł rządu, aby finansować Pendolino ze środków unijnych – mówi Kurierowi. – założenie, że z pieniędzy unijnego podatnika, PKP Intercity sfinansuje dochodowe połączenia obsługiwane przez Pendolino, było absurdalne od samego początku.
Moim zdaniem, winę za to ponosi Andrzej Massel, ówczesny wiceminister ds. kolejnictwa, który, jak sądzę, nie wiedząc o tym, dążył do wsparcia narodowego przewoźnika środkami z UE. Tymczasem, pieniądze te należałoby przeznaczyć na dokapitalizowanie przewozów regionalnych – uważa ekspert z Instytutu Sobieskiego. – To było oczywiste, że Komisja Europejska będzie dążyć do jak najmniejszego dofinansowania projektu Pendolino – dodaje w rozmowie z Kurierem Kolejowym.
Źródło: Kurier Kolejowy