icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Brytyjscy parlamentarzyści chcą więcej działań na rzecz czystego powietrza

(Polska Agencja Prasowa)

Ogłoszony rok temu przez rząd Wielkiej Brytanii plan walki z zanieczyszczeniem powietrza w pięciu dużych miastach do 2020 roku nie jest wystarczający; konieczne są bardziej znaczące działania – oświadczyła w środę grupa parlamentarzystów.

W Wielkiej Brytanii notuje się jedne z najwyższych w Europie wskaźniki stężenia szkodliwego dwutlenku azotu, produkowanego przez pojazdy z silnikami dieslowskimi. Kraj ten przekroczył już normy wyznaczone przez Unię Europejską.

W zeszłym roku ministerstwo ds. ochrony środowiska, aprowizacji i wsi zapowiedziało utworzenie do 2020 roku tzw. stref czystego powietrza w pięciu dużych ośrodkach miejskich: Birmingham, Leeds, Nottingham, Derby i Southampton. Właściciele starych autobusów, taksówek, autokarów i ciężarówek musieliby uiszczać specjalną opłatę za wjazd do tych stref; zwolnione z niej byłyby prywatne samochody osobowe.

Osobny plan walki z zanieczyszczeniem powietrza do 2025 roku ogłoszono w Londynie; przewiduje on wyznaczenie stref bardzo niskiej emisji spalin oraz modernizację autobusów i nowych taksówek.
Jednak parlamentarna komisja ds. ochrony środowiska, aprowizacji i wsi ocenia, że ogłoszone działania nie wystarczą. Deputowani twierdzą, że prawo do nakładania specjalnych opłat na szczególnie szkodliwe dla środowiska pojazdy będzie miało „zaledwie pięć miast”.

– Władze kilkudziesięciu innych angielskich miast, w których przekroczone są unijne limity zanieczyszczeń, również powinny mieć takie uprawnienia, jeśli zgodę na to wyrażą mieszkańcy – podkreślono.

W świetle skandalu w koncernie Volkswagen, który stosował oprogramowanie zaniżające emisję spalin podczas testów, komisja wskazała ponadto, że rząd brytyjski powinien weryfikować podobne zapewnienia firm motoryzacyjnych i wraz z UE uzgodnić wyższe standardy emisyjne w branży.

Władze powinny też stworzyć system złomowania starszych pojazdów z silnikami dieslowskimi oraz inwestować w czystą energię i nowoczesne technologie rolnicze, by zredukować emisję gazów cieplarnianych i innych substancji zanieczyszczających środowisko.

(Polska Agencja Prasowa)

Ogłoszony rok temu przez rząd Wielkiej Brytanii plan walki z zanieczyszczeniem powietrza w pięciu dużych miastach do 2020 roku nie jest wystarczający; konieczne są bardziej znaczące działania – oświadczyła w środę grupa parlamentarzystów.

W Wielkiej Brytanii notuje się jedne z najwyższych w Europie wskaźniki stężenia szkodliwego dwutlenku azotu, produkowanego przez pojazdy z silnikami dieslowskimi. Kraj ten przekroczył już normy wyznaczone przez Unię Europejską.

W zeszłym roku ministerstwo ds. ochrony środowiska, aprowizacji i wsi zapowiedziało utworzenie do 2020 roku tzw. stref czystego powietrza w pięciu dużych ośrodkach miejskich: Birmingham, Leeds, Nottingham, Derby i Southampton. Właściciele starych autobusów, taksówek, autokarów i ciężarówek musieliby uiszczać specjalną opłatę za wjazd do tych stref; zwolnione z niej byłyby prywatne samochody osobowe.

Osobny plan walki z zanieczyszczeniem powietrza do 2025 roku ogłoszono w Londynie; przewiduje on wyznaczenie stref bardzo niskiej emisji spalin oraz modernizację autobusów i nowych taksówek.
Jednak parlamentarna komisja ds. ochrony środowiska, aprowizacji i wsi ocenia, że ogłoszone działania nie wystarczą. Deputowani twierdzą, że prawo do nakładania specjalnych opłat na szczególnie szkodliwe dla środowiska pojazdy będzie miało „zaledwie pięć miast”.

– Władze kilkudziesięciu innych angielskich miast, w których przekroczone są unijne limity zanieczyszczeń, również powinny mieć takie uprawnienia, jeśli zgodę na to wyrażą mieszkańcy – podkreślono.

W świetle skandalu w koncernie Volkswagen, który stosował oprogramowanie zaniżające emisję spalin podczas testów, komisja wskazała ponadto, że rząd brytyjski powinien weryfikować podobne zapewnienia firm motoryzacyjnych i wraz z UE uzgodnić wyższe standardy emisyjne w branży.

Władze powinny też stworzyć system złomowania starszych pojazdów z silnikami dieslowskimi oraz inwestować w czystą energię i nowoczesne technologie rolnicze, by zredukować emisję gazów cieplarnianych i innych substancji zanieczyszczających środowisko.

Najnowsze artykuły