icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chiny negocjują umowę z UE, aby uniknąć ceł na samochody elektryczne

Chińskie koncerny samochodowe, próbują wynegocjować z Komisją Europejską minimalną stawkę importowanych pojazdów elektrycznych, aby uniknąć wysokich ceł. Komisja rozważa propozycję, mając na uwadze problemy z importem chińskich paneli elektrycznych.

Chińscy producenci samochodów szukają sposobów na uniknięcie wysokich ceł, które Unia Europejska planuje wprowadzić na chińskie pojazdy elektryczne, przed końcem października. Podczas  negocjacji z Komisją Europejską przedstawiciele koncernów zaproponowali wprowadzenie minimalnej ceny na swoje pojazdy elektryczne w zamian za zwolnienie z karnych ceł. Propozycja obejmuje również ograniczenie wolumenu eksportu samochodów do Europy, aby uniknąć dodatkowych opłat sięgających do 36 procent.

Komisja Europejska rozważa tę propozycję, cały czas jednak przypominana jest podobna sytuacja z panelami fotowoltaicznymi z Chin, które wchodziły na europejski rynek. Niektóre państwa członkowskie, jak Francja i Niemcy, wycofały swoje poparcie dla ustalonych europejskich rozwiązań. Efektem było nałożenie ceł na francuskie wino i niemiecki przemysł motoryzacyjny.

W odpowiedzi na planowane cła chińskie firmy już teraz przygotowują się do rozbudowy swojej obecności w Europie poprzez budowę fabryk i centrów danych, aby uniknąć dodatkowych kosztów związanych z importem oraz spełniać lokalne wymogi dotyczące ochrony danych. UE stoi przed wyzwaniem: jak realizować ambitne cele zerowej emisji bez dostępu do tańszych chińskich pojazdów elektrycznych, które cieszą się rosnącą popularnością na europejskim rynku.

Finance Yahoo / Piotr Brzyski

Unia Europejska nałożyła cła na chińskie elektryki

 

Chińskie koncerny samochodowe, próbują wynegocjować z Komisją Europejską minimalną stawkę importowanych pojazdów elektrycznych, aby uniknąć wysokich ceł. Komisja rozważa propozycję, mając na uwadze problemy z importem chińskich paneli elektrycznych.

Chińscy producenci samochodów szukają sposobów na uniknięcie wysokich ceł, które Unia Europejska planuje wprowadzić na chińskie pojazdy elektryczne, przed końcem października. Podczas  negocjacji z Komisją Europejską przedstawiciele koncernów zaproponowali wprowadzenie minimalnej ceny na swoje pojazdy elektryczne w zamian za zwolnienie z karnych ceł. Propozycja obejmuje również ograniczenie wolumenu eksportu samochodów do Europy, aby uniknąć dodatkowych opłat sięgających do 36 procent.

Komisja Europejska rozważa tę propozycję, cały czas jednak przypominana jest podobna sytuacja z panelami fotowoltaicznymi z Chin, które wchodziły na europejski rynek. Niektóre państwa członkowskie, jak Francja i Niemcy, wycofały swoje poparcie dla ustalonych europejskich rozwiązań. Efektem było nałożenie ceł na francuskie wino i niemiecki przemysł motoryzacyjny.

W odpowiedzi na planowane cła chińskie firmy już teraz przygotowują się do rozbudowy swojej obecności w Europie poprzez budowę fabryk i centrów danych, aby uniknąć dodatkowych kosztów związanych z importem oraz spełniać lokalne wymogi dotyczące ochrony danych. UE stoi przed wyzwaniem: jak realizować ambitne cele zerowej emisji bez dostępu do tańszych chińskich pojazdów elektrycznych, które cieszą się rosnącą popularnością na europejskim rynku.

Finance Yahoo / Piotr Brzyski

Unia Europejska nałożyła cła na chińskie elektryki

 

Najnowsze artykuły