icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Daimler rzuca wyzwanie Tesli. Nowy samochód elektryczny w tym roku

(Polska Agencja Prasowa)

Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu niemiecki koncern Daimler pokaże nowy długodystansowy samochód elektryczny, który w założeniu ma stanowić konkurencję dla pojazdu Tesli – Modelu X. Zapowiadany na październik prototyp ma mieć zasięg 500 km. Jak poinformował podczas spotkania z dziennikarzami w Stuttgarcie członek rady nadzorczej odpowiedzialny za rozwój firmy Daimler AG Thomas Weber, „konstrukcja jest już gotowa, a zespoły nadal pracują i ciągle do nas spływają wyniki testów”. Nie podał jednak konkretnej daty wprowadzenia samochodu na rynek. Powiedział jedynie, że nastąpi to w ciągu dekady.

Media zwracają uwagę, że niemieckie koncerny motoryzacyjne zwiększają nakłady na rozwój samochodów elektrycznych, aby zmniejszyć dystans do Tesli. Poza Daimlerem nad długodystansowymi samochodami elektrycznymi pracują również Audi, BMW i Porsche.

Technologię pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi promować zaczyna również niemiecki rząd, który ogłosił subwencje dla osób, które zdecydują się na zakup tego typu auta.
Na razie Daimler ma w swojej ofercie dwa elektryczne samochody: Smarta i Mercedesa klasy B. Niektóre modele oferuje również z silnikami hybrydowymi typu plug-in. Do końca dekady planuje rocznie sprzedawać ponad 100 tys. pojazdów elektrycznych – zapowiedział Weber. Nie zdradził jednak, ile tego typu samochodów trafiło do klientów w 2015 roku.

Daimler pracuje również nad samochodem z ogniwami paliwowymi. Pierwotnie miał go zaprezentować w 2014 roku, jednak premiera została opóźniona. Media podkreślają, że wodorowy SUV GLC ma trafić do produkcji w następnym roku.

(Polska Agencja Prasowa)

Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu niemiecki koncern Daimler pokaże nowy długodystansowy samochód elektryczny, który w założeniu ma stanowić konkurencję dla pojazdu Tesli – Modelu X. Zapowiadany na październik prototyp ma mieć zasięg 500 km. Jak poinformował podczas spotkania z dziennikarzami w Stuttgarcie członek rady nadzorczej odpowiedzialny za rozwój firmy Daimler AG Thomas Weber, „konstrukcja jest już gotowa, a zespoły nadal pracują i ciągle do nas spływają wyniki testów”. Nie podał jednak konkretnej daty wprowadzenia samochodu na rynek. Powiedział jedynie, że nastąpi to w ciągu dekady.

Media zwracają uwagę, że niemieckie koncerny motoryzacyjne zwiększają nakłady na rozwój samochodów elektrycznych, aby zmniejszyć dystans do Tesli. Poza Daimlerem nad długodystansowymi samochodami elektrycznymi pracują również Audi, BMW i Porsche.

Technologię pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi promować zaczyna również niemiecki rząd, który ogłosił subwencje dla osób, które zdecydują się na zakup tego typu auta.
Na razie Daimler ma w swojej ofercie dwa elektryczne samochody: Smarta i Mercedesa klasy B. Niektóre modele oferuje również z silnikami hybrydowymi typu plug-in. Do końca dekady planuje rocznie sprzedawać ponad 100 tys. pojazdów elektrycznych – zapowiedział Weber. Nie zdradził jednak, ile tego typu samochodów trafiło do klientów w 2015 roku.

Daimler pracuje również nad samochodem z ogniwami paliwowymi. Pierwotnie miał go zaprezentować w 2014 roku, jednak premiera została opóźniona. Media podkreślają, że wodorowy SUV GLC ma trafić do produkcji w następnym roku.

Najnowsze artykuły