icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Derski: W 2015 mniej zmian sprzedawcy energii

KOMENTARZ

Bartłomiej Derski

WysokieNapiecie.pl

Już blisko 550 tys. spośród 17 mln odbiorców energii elektrycznej w Polsce przynajmniej raz zmieniło sprzedawcę prądu. Portal WysokieNapiecie.pl zwraca jednak uwagę, iż w 2015 roku na pierwszą zmianę zdecydowało się mniej osób, niż rok wcześniej.

W grudniu 2015 roku na zmianę sprzedawcy energii po raz pierwszy zdecydowało się 13,3 tys. gospodarstw domowych i 2,7 tys. firm – wynika z opublikowanych właśnie danych Urzędu Regulacji Energetyki.

Łącznie w 2015 roku na pierwszą zmianę sprzedawcy energii zdecydowało się 139,4 tys. odbiorców prądu – 103,6 tys. rodzin i 35,8 tys. firm i instytucji. To znacznie mniej, niż w rekordowym 2014 roku (182,3 tys.).

O gorszym wyniku zdecydowała przede wszystkim o jedną trzecią mniejsza liczba gospodarstw domowych, które skorzystały z prawa do wybory sprzedawcy energii. W ocenie dziennikarzy portalu WysokieNapiecie.pl to efekt mniejszego zainteresowania tym segmentem samych sprzedawców. Niskie ceny w taryfach dla gospodarstw domowych pięciu największych sprzedawców energii (jedne z ostatnich cen kontrolowanych przez państwo), skutecznie zniechęcają mniejsze firmy, które chciałyby wejść na ten rynek.

Nadal najwyższe marże można osiągnąć w grupie małych i średnich przedsiębiorstw, gdzie ceny nie są już kontrolowane, a wiedza o możliwości zmiany sprzedawcy i skali oszczędności nadal jest relatywnie niska. Tam w 2015 roku przybyło o niemal 19% więcej nowych aktywnych odbiorców, niż rok wcześniej.

Więcej o przyczynach spadającej liczby nowych klientów piszemy tutaj: Zastój na rynku energii

 

 

KOMENTARZ

Bartłomiej Derski

WysokieNapiecie.pl

Już blisko 550 tys. spośród 17 mln odbiorców energii elektrycznej w Polsce przynajmniej raz zmieniło sprzedawcę prądu. Portal WysokieNapiecie.pl zwraca jednak uwagę, iż w 2015 roku na pierwszą zmianę zdecydowało się mniej osób, niż rok wcześniej.

W grudniu 2015 roku na zmianę sprzedawcy energii po raz pierwszy zdecydowało się 13,3 tys. gospodarstw domowych i 2,7 tys. firm – wynika z opublikowanych właśnie danych Urzędu Regulacji Energetyki.

Łącznie w 2015 roku na pierwszą zmianę sprzedawcy energii zdecydowało się 139,4 tys. odbiorców prądu – 103,6 tys. rodzin i 35,8 tys. firm i instytucji. To znacznie mniej, niż w rekordowym 2014 roku (182,3 tys.).

O gorszym wyniku zdecydowała przede wszystkim o jedną trzecią mniejsza liczba gospodarstw domowych, które skorzystały z prawa do wybory sprzedawcy energii. W ocenie dziennikarzy portalu WysokieNapiecie.pl to efekt mniejszego zainteresowania tym segmentem samych sprzedawców. Niskie ceny w taryfach dla gospodarstw domowych pięciu największych sprzedawców energii (jedne z ostatnich cen kontrolowanych przez państwo), skutecznie zniechęcają mniejsze firmy, które chciałyby wejść na ten rynek.

Nadal najwyższe marże można osiągnąć w grupie małych i średnich przedsiębiorstw, gdzie ceny nie są już kontrolowane, a wiedza o możliwości zmiany sprzedawcy i skali oszczędności nadal jest relatywnie niska. Tam w 2015 roku przybyło o niemal 19% więcej nowych aktywnych odbiorców, niż rok wcześniej.

Więcej o przyczynach spadającej liczby nowych klientów piszemy tutaj: Zastój na rynku energii

 

 

Najnowsze artykuły