icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jakie są plany przyszłego komisarza ds. Europejskiego Zielonego Ładu?

Frans Timmermans zostanie komisarzem do spraw Europejskiego Zielonego Ładu. Politico podsumowuje program tego polityka na podstawie zapisów z jego przesłuchania przed posłami do PE.

Timmermans opowiedział się za ambitnym celem klimatycznym „co najmniej 55 procent redukcji emisji CO2 do 2030 roku. Obecny cel to 40 procent do 2030 roku. Mówił także o funduszu transformacji energetycznej. Jego zdaniem powinien być finansowany częściowo z istniejących środków, a częściowo z nowych. Zapewnił, że „nie widzi przyszłości dla węgla”, ale nie sprecyzował w jaki sposób pomoże państwom członkowskim jak Polska zmniejszyć zależność od tego paliwa.

Kandydat zamierza rozszerzyć system handlu emisjami CO2 (ETS) na sektor morski i doinwestować koleje, jako transport alternatywny względem konwencjonalnego, samochodowego. Zapowiada również działania dyplomatyczne mające przekonać emitentów spoza Europy do przyłączenia się do planów redukcji emisji.

Przyszły komisarz zapowiada również współpracę z innymi członkami Komisji Europejskiej, którzy będą mieli pod kontrolą narzędzia niezbędne do budowy Europejskiego Zielonego Ładu: podatki, środki budżetowe i politykę ekonomiczną.

W środę 10 października kandydatura Frans Timmermansa może uzyskać poparcie frakcji w Parlamencie Europejskim.

Politico/Wojciech Jakóbik

Tchórzewski: Nie ma formuły, by przyspieszyć polską transformację energetyczną

Frans Timmermans zostanie komisarzem do spraw Europejskiego Zielonego Ładu. Politico podsumowuje program tego polityka na podstawie zapisów z jego przesłuchania przed posłami do PE.

Timmermans opowiedział się za ambitnym celem klimatycznym „co najmniej 55 procent redukcji emisji CO2 do 2030 roku. Obecny cel to 40 procent do 2030 roku. Mówił także o funduszu transformacji energetycznej. Jego zdaniem powinien być finansowany częściowo z istniejących środków, a częściowo z nowych. Zapewnił, że „nie widzi przyszłości dla węgla”, ale nie sprecyzował w jaki sposób pomoże państwom członkowskim jak Polska zmniejszyć zależność od tego paliwa.

Kandydat zamierza rozszerzyć system handlu emisjami CO2 (ETS) na sektor morski i doinwestować koleje, jako transport alternatywny względem konwencjonalnego, samochodowego. Zapowiada również działania dyplomatyczne mające przekonać emitentów spoza Europy do przyłączenia się do planów redukcji emisji.

Przyszły komisarz zapowiada również współpracę z innymi członkami Komisji Europejskiej, którzy będą mieli pod kontrolą narzędzia niezbędne do budowy Europejskiego Zielonego Ładu: podatki, środki budżetowe i politykę ekonomiczną.

W środę 10 października kandydatura Frans Timmermansa może uzyskać poparcie frakcji w Parlamencie Europejskim.

Politico/Wojciech Jakóbik

Tchórzewski: Nie ma formuły, by przyspieszyć polską transformację energetyczną

Najnowsze artykuły