icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Fabryka Tesli mogła zatruć wodę, więc Niemcy domagają się jej odcięcia od kanalizacji

Fabryka Tesli najwyraźniej odprowadzała zbyt dużo fosforu i azotu do systemu kanalizacyjnego. Miejscowa rada ds. wody wzywa do odłączenia Tesli w Grünheide od sieci kanalizacyjnej do odwołania.

Ścieki z zakładu Tesli w Grünheide, powiat, Odra-Szprewa, miały przez ostatnie dwa lata znacznie przekroczyć dopuszczalne wartości fosforu i azotu – w niektórych przypadkach sześciokrotnie.

— Wartość graniczna fosforu została ustalona na 0,5 miligrama na litr, podczas gdy w niektórych ściekach Tesli zmierzono wartości od 2,47 do 3,37 miligrama na litr. Szczytowe wartości 220 i 240 miligramów na litr zmierzono dla azotu, chociaż wartość graniczna wynosi 50 miligramów na litr – podaje regionalna publiczna stacja telewizyjno – radiowa RBB24.

Przyciągnięcie inwestycji największego producenta samochodów elektrycznych, jakim jest Tesla, do Niemiec zaliczane jest do największych sukcesów niemieckiej polityki gospodarczej ostatnich lat. Fabryka zatrudnia pod Berlinem blisko 10 000 pracowników. Kwestia dostaw wody była jednak od początku budowy tej fabryki w 2020 roku kością niezgody między politykami a społecznością lokalną.

RBB24 / Aleksandra Fedorska

Fedorska: Miliardowe ryzyko fabryki baterii do elektryków w Niemczech

Fabryka Tesli najwyraźniej odprowadzała zbyt dużo fosforu i azotu do systemu kanalizacyjnego. Miejscowa rada ds. wody wzywa do odłączenia Tesli w Grünheide od sieci kanalizacyjnej do odwołania.

Ścieki z zakładu Tesli w Grünheide, powiat, Odra-Szprewa, miały przez ostatnie dwa lata znacznie przekroczyć dopuszczalne wartości fosforu i azotu – w niektórych przypadkach sześciokrotnie.

— Wartość graniczna fosforu została ustalona na 0,5 miligrama na litr, podczas gdy w niektórych ściekach Tesli zmierzono wartości od 2,47 do 3,37 miligrama na litr. Szczytowe wartości 220 i 240 miligramów na litr zmierzono dla azotu, chociaż wartość graniczna wynosi 50 miligramów na litr – podaje regionalna publiczna stacja telewizyjno – radiowa RBB24.

Przyciągnięcie inwestycji największego producenta samochodów elektrycznych, jakim jest Tesla, do Niemiec zaliczane jest do największych sukcesów niemieckiej polityki gospodarczej ostatnich lat. Fabryka zatrudnia pod Berlinem blisko 10 000 pracowników. Kwestia dostaw wody była jednak od początku budowy tej fabryki w 2020 roku kością niezgody między politykami a społecznością lokalną.

RBB24 / Aleksandra Fedorska

Fedorska: Miliardowe ryzyko fabryki baterii do elektryków w Niemczech

Najnowsze artykuły