Nowy minister infrastruktury po wyborach będzie musiał stawić czoła wielu wymagającym zadaniom i kontynuować przyjęte przez poprzedni rząd programy realizacji inwestycji dotyczących dróg i kolei.
Jak powiedział agencji eNewsroom.pl Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, niezbędne jest również wypracowanie nowego modelu współpracy pomiędzy administracją państwową a wykonawcami, by uniknąć negatywnych zjawisk dotychczas występujących na placach budowy. Zdaniem eksperta niezbędne jest zupełnie inne rozłożenie ryzyk pomiędzy wykonawcą a administracją publiczną oraz stosowanie lepszych, bardziej przyjaznych zapisów w umowach i specyfikacjach przetargowych.
– Trzeba również wrócić do pracy nad wprowadzeniem elektronicznego systemu poboru opłat na autostradach państwowych i włączyć 3 autostrady koncesyjne do tego systemu. Działania te powinny poważnie upłynnić ruch i zlikwidować sporą część zatorów na autostradach. Nowy minister dostanie również w spadku rozpoczęty drugi proces restrukturyzacji kolejowych przewozów regionalnych. Dobrym pomysłem byłoby również wprowadzenie wspólnego systemu informatycznego zakładającego jeden bilet na każdą relację dla wszystkich przewoźników kolejowych, umożliwiający zakup biletu w każdej kasie i punkcie stacjonarnym oraz w internecie – opisuje Furgalski.
Źródło: eNewsroom.pl