icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Gazprom przejmuje armię blogerów na usługi Kremla

Gazprom przejmie agencję zrzeszającą blogerów za kwotę szacowaną na 5,5-7,5 miliardów rubli. Będą promować rosyjski punkt widzenia w Internecie.

Agencja Insight People zarejestrowana w 2021 roku przyniosła w 2022 roku 14,2 mld rubli przychody i 2,1 mld rubli zysku netto. Promuje rosyjski punkt widzenia w sieci i tworzy wideo propagandowe. Blogerzy chcący znaleźć w niej prace są pytani o poglądy polityczne, ale mają potem służbowy zakaz żartowania z polityki.

Gazprom Media dołączy armię blogerów do aktywów medialnych liczących między innymi dziewięć kanałów telewizyjnych, sześć platform internetowych, dziewięć stacji radiowych i hosting video RuTube zastępujący zachodni YouTube.

Spółka medialna Gazpromu przejmie 51 procent akcji Insight People. Pozostałe akcje pozostaną w rękach szefowej grupy, Aliny Zinnatulliny. Będzie ona jej nadal przewodzić. Michaił Burmistrow z INFOLine-Analytics pytany przez rosyjskie RBC o wartość transakcji szacuje ją na 5,5-7,5 mld rubli, ale oficjalne dane nie zostały ujawnione.

Insight People reklamuje się jako pierwsze centrum produkcyjne w Rosji z największą siecią pełnoetatowych blogów. Współpracuje ze znanymi blogerami rosyjskimi jak Anna Chilkiewicz czy Karina Cross. W sumie jest ich około dwa tysiące.

Rosyjski Gazprom promuje rosyjski punkt widzenia i w ten sposób ten koncern gazowy wspiera politykę informacyjną Kremla.

RBK / Wojciech Jakóbik

Gazprom każe Echu Moskwy powtarzać propagandę za Sputnikiem

Gazprom przejmie agencję zrzeszającą blogerów za kwotę szacowaną na 5,5-7,5 miliardów rubli. Będą promować rosyjski punkt widzenia w Internecie.

Agencja Insight People zarejestrowana w 2021 roku przyniosła w 2022 roku 14,2 mld rubli przychody i 2,1 mld rubli zysku netto. Promuje rosyjski punkt widzenia w sieci i tworzy wideo propagandowe. Blogerzy chcący znaleźć w niej prace są pytani o poglądy polityczne, ale mają potem służbowy zakaz żartowania z polityki.

Gazprom Media dołączy armię blogerów do aktywów medialnych liczących między innymi dziewięć kanałów telewizyjnych, sześć platform internetowych, dziewięć stacji radiowych i hosting video RuTube zastępujący zachodni YouTube.

Spółka medialna Gazpromu przejmie 51 procent akcji Insight People. Pozostałe akcje pozostaną w rękach szefowej grupy, Aliny Zinnatulliny. Będzie ona jej nadal przewodzić. Michaił Burmistrow z INFOLine-Analytics pytany przez rosyjskie RBC o wartość transakcji szacuje ją na 5,5-7,5 mld rubli, ale oficjalne dane nie zostały ujawnione.

Insight People reklamuje się jako pierwsze centrum produkcyjne w Rosji z największą siecią pełnoetatowych blogów. Współpracuje ze znanymi blogerami rosyjskimi jak Anna Chilkiewicz czy Karina Cross. W sumie jest ich około dwa tysiące.

Rosyjski Gazprom promuje rosyjski punkt widzenia i w ten sposób ten koncern gazowy wspiera politykę informacyjną Kremla.

RBK / Wojciech Jakóbik

Gazprom każe Echu Moskwy powtarzać propagandę za Sputnikiem

Najnowsze artykuły