Wnioski złożone w ramach przetargu na przebudowę drogi krajowej nr 61 w Legionowie i budowę S7 z Warszawy do Grójca przeszły weryfikację. Czas na II etap. GDDKiA wysłała zaproszenia i już w listopadzie firmy złożą swoje oferty. W przetargu na budowę ekspresowej „siódemki” wszystkie wnioski przeszły pozytywną weryfikację. W przypadku przebudowy DK61 – trzynaście. To jednak nie koniec. Jak informuje GDDiKA 14 firm i konsorcjów złożyło oferty cenowe w przetargu na budowę obwodnicy Bolkowa w ciągu dróg krajowych: nr 3 i 5.
Przebudowa DK61 w Legionowie
Termin składania ofert dla zadania „Kontynuacja projektowania i budowa wiaduktu w Legionowie na drodze nr 61 odc. III od wiaduktu do rejonu skrzyżowania z ul. Wolską” to 23 listopada 2016 r. Obecna droga krajowa nr 61 przebiegająca przez Legionowo na odcinku od wiaduktu do rejonu ul. Wolskiej zostanie przebudowana. Na długości ok. 1,8 km powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, ciąg pieszo-rowerowy, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przewidywane lata realizacji to 2017-2020.
S7 Warszawa – Grójec
Wszystkie wnioski złożone przez firmy i konsorcja na poszczególne odcinki przeszły pozytywną weryfikację:
– odcinek A: w. Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – 19 szt;
– odcinek B: Lesznowola – Tarczyn – 19 szt;
– odcinek C: Tarczyn – obwodnica Grójca – 20 szt.
Terminy składania ofert zostały określone odpowiednio:
– dla odcinka A: 24 listopada 2016 r.
– dla odcinka B: 25 listopada 2016 r.
– dla odcinka C: 28 listopada 2016 r.
O inwestycji:
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
- w. Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km
- Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km
- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:
- węzeł Zamienie
- węzeł Lesznowola
- węzeł Antoninów
- węzeł Złotokłos
- węzeł Tarczyn Północ
- węzeł Tarczyn Południe
Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Termin realizacji:
Zamawiający wymaga, aby Prace Projektowe i Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone maksymalnie w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).
Parametry techniczne:
– klasa drogi – S
– długość – ok. 29 km (6,6km + 14,8km + 7,9 km)
– ilość jezdni – 2
– przekrój normalny:
na odcinku od w. Warszawa Lotnisko – do w. Lesznowola:
dwie jezdnie po 3 pasy ruchu, pas dzielący 5 m
od w. Lesznowola – do końca opracowania:
dwie jezdnie po 2 pasy ruchu, pas dzielący 12,0 m (rezerwa pod trzeci pas ruchu)
Do GDDKiA wpłyneło 14 ofert w przetargu na obwodnicę Bolkowa
14 firm i konsorcjów złożyło oferty cenowe w przetargu na budowę obwodnicy Bolkowa w ciągu dróg krajowych: nr 3 i 5.
Obwodnica Bolkowa będzie drogą jednojezdniową o klasie technicznej GP. Na odcinku o długości ok. 5,7 km przebiegać będzie po nowym śladzie. W ramach realizacji zadania przebudowany zostanie także ok. 2,1 km odcinek istniejącej drogi krajowej nr 5. W ciągu obwodnicy wybudowane zostaną 3 estakady i 3 wiadukty drogowe.
Przy wyborze Wykonawcy brane będą pod uwagę cena (90%), termin realizacji (5%) oraz okres gwarancji jakości (5%). Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 78 678 414,35 zł brutto.
Oferty złożone zostały przez:
- Firesta-fišer rekonstrukce, stavby a.s. (LIDER) i Przedsiębiorstwo Robót Wodnych i Ekologicznych „EKO-WOD” Sp. z o.o. (PARTNER)
- Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „MOSTY-ŁÓDŹ” S.A.
- Eurovia Polska S.A.
- Max Bögl Polska Sp. z o.o. (LIDER) i Max Bögl Stiftung & Co. KG (PARTNER)
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
- BUDIMEX S.A.
- MIRBUD S.A. (LIDER) i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. (PARTNER)
- Mota-Engil Central Europe S.A. (LIDER) i Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o. (PARTNER)
- Firma „GOTOWSKI – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe” Sp. z o.o. (LIDER) oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. (PARTNER) i ERBUD S.A. (PARTNER)
- POLAQUA S.A.
- PORR Polska Infrastructure S.A.
- Mostostal Warszawa S.A.
- Berger Bau Polska Sp. z o.o. (LIDER) i Berger Bau GmbH (PARTNER)
- STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (LIDER) i STRABAG Sp. z o.o. (PARTNER)
Źródło: GDDKiA