icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jak będzie działał zakaz TikToka i dlaczego obejścia nie zadziałają

Od 19 stycznia TikTok zostanie zablokowany w Stanach Zjednoczonych, chyba że ByteDance sfinalizuje sprzedaż swoich amerykańskich aktywów lub interweniuje Sąd Najwyższy. Zakaz, wynikający z ustawy podpisanej w kwietniu przez prezydenta Joe Bidena, dotyczy około 170 milionów amerykańskich użytkowników TikToka, ograniczając amerykańskim dostawcom usług możliwość wspierania aplikacji. 

W rezultacie typowe metody obejścia, takie jak korzystanie z VPN czy zmiana ustawień telefonu, prawdopodobnie będą nieskuteczne. Apple i Google usuną TikToka ze swoich sklepów z aplikacjami, co uniemożliwi aktualizacje i nowe pobrania, wpływając negatywnie na funkcjonowanie aplikacji. Użytkownicy mogą mieć dostęp do ograniczonej wersji internetowej TikToka, jednak brakuje jej wielu funkcji dostępnych w aplikacji. Skuteczność zakazu może również wpłynąć na działania TikToka i jego użytkowników poza USA. 

Około 11 miliardów dolarów rocznych wydatków reklamowych w USA, tradycyjnie przeznaczanych na TikToka, może zostać przeniesionych na platformy takie jak Instagram i YouTube Shorts. Pracownicy TikToka kontynuują starania o pozyskanie nowych reklamodawców, mimo niepewności co do przyszłości aplikacji. 

Użytkownicy TikToka w USA wyrażają rozczarowanie i frustrację z powodu planowanego zamknięcia aplikacji przez ByteDance do niedzieli, w związku z obawami o bezpieczeństwo narodowe i potencjalnym dostępem Chin do danych użytkowników. Wielu twórców treści stara się przenieść swoje materiały i obserwujących na inne platformy, w tym chińskie aplikacje takie jak RedNote. 

Tymczasem chińska aplikacja społecznościowa RedNote, znana w Chinach jako Xiaohongshu, odnotowała znaczący wzrost liczby użytkowników w USA, zyskując prawie 3 miliony nowych użytkowników w ciągu jednego dnia. Ten napływ jest wynikiem poszukiwań alternatyw przez “uchodźców z TikToka” w obliczu zbliżającego się zakazu. 

Kluczowi amerykańscy prawodawcy apelują o przedłużenie terminu sprzedaży amerykańskich aktywów TikToka przez ByteDance, aby uniknąć zakazu. Prezydent-elekt Donald Trump rozważa wydanie rozporządzenia wykonawczego w celu opóźnienia zakazu o 60 do 90 dni, jednak jego skuteczność pozostaje niepewna.
Reuters / BiznesAlert.pl

Czy TikTok zostanie zakazany w USA?

Od 19 stycznia TikTok zostanie zablokowany w Stanach Zjednoczonych, chyba że ByteDance sfinalizuje sprzedaż swoich amerykańskich aktywów lub interweniuje Sąd Najwyższy. Zakaz, wynikający z ustawy podpisanej w kwietniu przez prezydenta Joe Bidena, dotyczy około 170 milionów amerykańskich użytkowników TikToka, ograniczając amerykańskim dostawcom usług możliwość wspierania aplikacji. 

W rezultacie typowe metody obejścia, takie jak korzystanie z VPN czy zmiana ustawień telefonu, prawdopodobnie będą nieskuteczne. Apple i Google usuną TikToka ze swoich sklepów z aplikacjami, co uniemożliwi aktualizacje i nowe pobrania, wpływając negatywnie na funkcjonowanie aplikacji. Użytkownicy mogą mieć dostęp do ograniczonej wersji internetowej TikToka, jednak brakuje jej wielu funkcji dostępnych w aplikacji. Skuteczność zakazu może również wpłynąć na działania TikToka i jego użytkowników poza USA. 

Około 11 miliardów dolarów rocznych wydatków reklamowych w USA, tradycyjnie przeznaczanych na TikToka, może zostać przeniesionych na platformy takie jak Instagram i YouTube Shorts. Pracownicy TikToka kontynuują starania o pozyskanie nowych reklamodawców, mimo niepewności co do przyszłości aplikacji. 

Użytkownicy TikToka w USA wyrażają rozczarowanie i frustrację z powodu planowanego zamknięcia aplikacji przez ByteDance do niedzieli, w związku z obawami o bezpieczeństwo narodowe i potencjalnym dostępem Chin do danych użytkowników. Wielu twórców treści stara się przenieść swoje materiały i obserwujących na inne platformy, w tym chińskie aplikacje takie jak RedNote. 

Tymczasem chińska aplikacja społecznościowa RedNote, znana w Chinach jako Xiaohongshu, odnotowała znaczący wzrost liczby użytkowników w USA, zyskując prawie 3 miliony nowych użytkowników w ciągu jednego dnia. Ten napływ jest wynikiem poszukiwań alternatyw przez “uchodźców z TikToka” w obliczu zbliżającego się zakazu. 

Kluczowi amerykańscy prawodawcy apelują o przedłużenie terminu sprzedaży amerykańskich aktywów TikToka przez ByteDance, aby uniknąć zakazu. Prezydent-elekt Donald Trump rozważa wydanie rozporządzenia wykonawczego w celu opóźnienia zakazu o 60 do 90 dni, jednak jego skuteczność pozostaje niepewna.
Reuters / BiznesAlert.pl

Czy TikTok zostanie zakazany w USA?

Najnowsze artykuły