Organizacja Greenpeace przerobiła jeden z materiałów reklamowych Towarzystwa Gospodarczego Polskie Elektrownie, który głosi, że wysokie ceny energii w Polsce wynikają z polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Aktywiści zamieścili tam hasło: „węgiel = droga energia, wysokie ceny”. Polska wciąż wytwarza około 70 procent energii z czarnego paliwa, które jest najbardziej emisyjne i niesie przez to największe koszty w ramach unijnej polityki klimatycznej.
– Koncerny energetyczne przygotowały karygodną kampanię, której celem jest szkalowanie polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Ta kampania, za którą zapłacono aż 12 mln zł na odwrócić uwagę od błędów i zaniechań rządu i spółek energetycznych w temacie transformacji energetycznej a winą obarczyć UE. W rzeczywistości to obstawanie przy energetyce węglowej powoduje konieczność ponoszenia opłat za emisje CO2. Gdyby energia pochodziła z odnawialnych źródeł energii koszty emisji nie odgrywałyby żadnego znaczenia – powiedziała Joanna Flisowska, szefowa działu klimat i energia w Greenpeace.
Greenpeace/Wojciech Jakóbik