icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kluczowy element bloku gazowego na Żeraniu dotarł na miejsce

Wraz z końcem 2018 roku, stojan generatora, jeden z najważniejszych elementów nowego bloku parowego EC Żerań w Warszawie, zakończył swoją podróż z portu w Gdyni do terenu inwestycji. Cała operacja dostawy komponentów konstrukcyjnych stanowi kolejny projekt dla branży energetycznej w portfolio ESA logistika, należącej do grupy kapitałowej Hitachi Transport System.

Stojan generatora, którego producentem jest Mitsubishi Hitachi Power Systems Ltd., opuścił fabrykę w Japonii i do portu w Gdyni dopłynął pod koniec listopada. Jego produkcja trwała ponad rok, a sama podróż morska z Japonii do Polski zajęła niemal dwa miesiące.

Stojan generatora to ładunek o wadze 306 ton z nadkrytycznymi wymiarami przekraczającymi parametry skrajni kolejowej. Razem z innymi ważnymi elementami konstrukcyjnymi (wirnik i turbina), stojan stanowi jeden z kluczowych komponentów bloku o mocy 490MW w Elektrociepłowni PGNiG Termika Żerań.

Hitachi Transport System, przy współpracy z polską spółką-córką ESA logistika, odpowiadał za transport wszystkich części generatora i turbiny w związku z czym musiał nie tylko uzyskać liczne zezwolenia na transporty drogowe, ale także wiele innych specjalnych pozwoleń ze względu na przewóz ponadgabarytowego ładunku. Wyjątkowo na potrzeby transportu stojana generatora, wynajety został 32-osiowy specjalistyczny wagon kolejowy typu dziobowego, który umożliwia przewóz ładunków ważących do 500 ton.

Ten projekt jest szczególny i pomimo wszystkich obostrzeń i wymagań, stanowi dla naszego zespołu motywujące wyzwanie. Dzięki doświadczeniu w zarządzaniu logistyką project cargo, od samego początku pracowaliśmy nad bardzo precyzyjnym planem działania. Przygotowanie systemu procedur bezpieczeństwa stanowiło dla nas priorytet. Bardzo dużo uwagi poświęciliśmy także kalendarzowi dostaw i zorganizowaniu go w taki sposób, by wyeliminować jakiekolwiek ryzyko opóźnień czasowych – komentuje Damian Popek, Business Unit Manager Działu Special Transport w ESA logistika, firmie reprezentującej Hitachi Transport System na rynku środowo-wschodniej Europy.

Po zabezpieczeniu ładunku między dwoma ramionami specjalistycznego wagonu dziobowego, stojan generatora zgodnie z planem rozpoczął podróż koleją z portu w Gdyni i dotarł na stację „Warszawa Praga” 11 grudnia 2018. Następnie skład kolejowy został skierowany na teren Elektrowni Żerań, gdzie w wyznaczonym punkcie przeładunkowym stojan generatora został przemieszczony na wieloosiową samobieżną naczepę modułową za pomocą podnośników hydraulicznych oraz przy użyciu systemu belek ślizgowych w celu dalszego transportu na miejsce finalnego podnoszenia i montażu.

ESA logistika, grupa Hitachi Transport System:

Firma ESA logistika, japoński operator logistyczny z grupy Hitachi Transport System, znany szeroko w sektorze usług Project Cargo na europejskim rynku, w związku z rozwojem infrastrukturalnym regionu na przestrzeni ostatnich lat, staje przed wyzwaniami zapewnienia całościowej obsługi logistycznej dla projektów inwestycyjnych w sektorze energetycznym, petrochemicznym, gazociągowym oraz budownictwa drogowo-mostowego. Projekt Żerań stanowi kolejny z dziedziny energetyki (po zakończonych już kontraktach dla projektów w Kozienicach, Turowie, Siekierki oraz Ptolemais w Grecji), dla którego ESA logistika zaproponowała swoim Klientom, unikalne ze względu na swoją kompleksowość, systemowe rozwiązania logistyczne, zgodnie z zapotrzebowaniami przy realizacji inwestycji w formule EPC.

CIRE.PL

Wraz z końcem 2018 roku, stojan generatora, jeden z najważniejszych elementów nowego bloku parowego EC Żerań w Warszawie, zakończył swoją podróż z portu w Gdyni do terenu inwestycji. Cała operacja dostawy komponentów konstrukcyjnych stanowi kolejny projekt dla branży energetycznej w portfolio ESA logistika, należącej do grupy kapitałowej Hitachi Transport System.

Stojan generatora, którego producentem jest Mitsubishi Hitachi Power Systems Ltd., opuścił fabrykę w Japonii i do portu w Gdyni dopłynął pod koniec listopada. Jego produkcja trwała ponad rok, a sama podróż morska z Japonii do Polski zajęła niemal dwa miesiące.

Stojan generatora to ładunek o wadze 306 ton z nadkrytycznymi wymiarami przekraczającymi parametry skrajni kolejowej. Razem z innymi ważnymi elementami konstrukcyjnymi (wirnik i turbina), stojan stanowi jeden z kluczowych komponentów bloku o mocy 490MW w Elektrociepłowni PGNiG Termika Żerań.

Hitachi Transport System, przy współpracy z polską spółką-córką ESA logistika, odpowiadał za transport wszystkich części generatora i turbiny w związku z czym musiał nie tylko uzyskać liczne zezwolenia na transporty drogowe, ale także wiele innych specjalnych pozwoleń ze względu na przewóz ponadgabarytowego ładunku. Wyjątkowo na potrzeby transportu stojana generatora, wynajety został 32-osiowy specjalistyczny wagon kolejowy typu dziobowego, który umożliwia przewóz ładunków ważących do 500 ton.

Ten projekt jest szczególny i pomimo wszystkich obostrzeń i wymagań, stanowi dla naszego zespołu motywujące wyzwanie. Dzięki doświadczeniu w zarządzaniu logistyką project cargo, od samego początku pracowaliśmy nad bardzo precyzyjnym planem działania. Przygotowanie systemu procedur bezpieczeństwa stanowiło dla nas priorytet. Bardzo dużo uwagi poświęciliśmy także kalendarzowi dostaw i zorganizowaniu go w taki sposób, by wyeliminować jakiekolwiek ryzyko opóźnień czasowych – komentuje Damian Popek, Business Unit Manager Działu Special Transport w ESA logistika, firmie reprezentującej Hitachi Transport System na rynku środowo-wschodniej Europy.

Po zabezpieczeniu ładunku między dwoma ramionami specjalistycznego wagonu dziobowego, stojan generatora zgodnie z planem rozpoczął podróż koleją z portu w Gdyni i dotarł na stację „Warszawa Praga” 11 grudnia 2018. Następnie skład kolejowy został skierowany na teren Elektrowni Żerań, gdzie w wyznaczonym punkcie przeładunkowym stojan generatora został przemieszczony na wieloosiową samobieżną naczepę modułową za pomocą podnośników hydraulicznych oraz przy użyciu systemu belek ślizgowych w celu dalszego transportu na miejsce finalnego podnoszenia i montażu.

ESA logistika, grupa Hitachi Transport System:

Firma ESA logistika, japoński operator logistyczny z grupy Hitachi Transport System, znany szeroko w sektorze usług Project Cargo na europejskim rynku, w związku z rozwojem infrastrukturalnym regionu na przestrzeni ostatnich lat, staje przed wyzwaniami zapewnienia całościowej obsługi logistycznej dla projektów inwestycyjnych w sektorze energetycznym, petrochemicznym, gazociągowym oraz budownictwa drogowo-mostowego. Projekt Żerań stanowi kolejny z dziedziny energetyki (po zakończonych już kontraktach dla projektów w Kozienicach, Turowie, Siekierki oraz Ptolemais w Grecji), dla którego ESA logistika zaproponowała swoim Klientom, unikalne ze względu na swoją kompleksowość, systemowe rozwiązania logistyczne, zgodnie z zapotrzebowaniami przy realizacji inwestycji w formule EPC.

CIRE.PL

Najnowsze artykuły