AlertWszystko

Koleją z Gdyni do Słupska pojedziemy szybciej

(PKP PLK)

krócenie czasu przejazdu oraz zwiększenie liczby pociągów na linii kolejowej Gdynia – Słupsk. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jeszcze w tym rok przygotują szczegółową analizę poprzedzającą inwestycję. 

Jeszcze w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończą przygotowania studium wykonalności – szczegółowej analizy, która pozwoli na przeprowadzenie modernizacji linii kolejowej ze Słupska do Gdyni. PLK zaplanowały, że inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu 4 – 5 lat. Jej głównym celem będzie skrócenie czasu przejazdu dzięki podwyższeniu maksymalnej prędkości pociągów z 100 – 120 km/h do 160 km/h. Studium wykonalności uwzględni różne scenariusze kursowania pociągów na całej trasie i poszczególnych odcinkach. PLK zakłada, że czas przejazdu z Gdyni do Słupska, który obecnie wynosi 1,5 – 2 godziny, dzięki pracom skróci się nie mniej niż 20 min.

Inwestycja na trasie Słupsk – Gdynia uzupełni jeden z najważniejszych projektów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – modernizację magistrali Warszawa – Gdynia. Inwestycja zakończona w 2014 roku pozwoliła już na skrócenie czasu przejazdu pociągiem ze stolicy do Słupska z 8,5 – 9 godzin do niecałych 6 godzin.

Prace na trasie do Słupska PLK planują zrealizować ze środków UE na lata 2014 – 20. Obejmą one przebudowę torów, wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Podróżni będą mogli wygodnie wsiadać do pociągów, gdyż perony zostaną podwyższone oraz w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów o ograniczonej mobilności.

Jednym z celów inwestycji jest zwiększenie przepustowości – liczby pociągów, na linii kolejowej z Wejherowa przez Lębork do Słupska. Opracowywane przez PLK studium określi zakres inwestycji i rozwiązania pozwalające osiągnąć ten cel. Zarządca sieci kolejowej prowadzi konsultacje i studia, które pozwolą zdecydować – czy istnieje potrzeba rozbudowy linii o drugi tor, czy wystarczą inne rozwiązania zapewniające w perspektywie 30 lat zakładany rozkład jazdy pociągów i krótką podróż. W połowie 2015 roku zostanie wybrane najbardziej optymalne rozwiązanie.

Studium wykonalności przygotowuje konsorcjum firm: CONSEKO-SAFAGE S.A. i Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Koszt zadania ponad 1,6 mln zł.


Powiązane artykuły

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Rolnicy na skraju wytrzymałości

Projekt UD213 (nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej), który będzie procedowany 20 listopada na Stałym Komitecie Rady Ministrów, wzbudza poważne obawy środowiska...

Poznań to nie jest miasto dla przedszkolaków

Inwestycja w nowe przedszkole na poznańskim Grunwaldzie zamieniła się w wielomiesięczną batalię z Urzędem Miasta. Z jednej strony – determinacja...

Udostępnij:

Facebook X X X