AlertEnergetykaMotoryzacjaŚrodowisko

Resort klimatu chce zmniejszyć unijny podatek od aut

Polskie banknoty

Wiceminister klimatu i środowiska zapowiedział współpracę z ministerstwem funduszy na temat nowej akcyzy od rejestracji aut. Kwota podatku będzie zależna od emisyjności auta, ma być niższa w przypadku aut nowszych, stanowiących większość sprowadzanych do Polski.

Polska Agencja Prasowa (PAP) poinformowała, że ministerstwo klimatu i środowiska wspólnie z ministerstwem finansów pracują nad zmienioną formuła akcyzy od pierwszej rejestracji aut. Ma to na celu spełnienie jednego z kamieni milowych dotyczących aspektu transportu w Krajowym Planie Odbudowy.

– Zależy nam na tym, żeby wdrożyć to tak, żeby nie było dodatkowego obciążenia dla społeczeństwa, żeby zreformować akcyzę i włożyć tam komponent zanieczyszczający płaci – powiedział Krzysztof Bolesta, wiceminister klimatu i środowiska, cytowany przez PAP.

Polityk poinformował, że po Wielkanocy Komisja Europejska powinna odnieść się do propozycji zmian złożonych przez Polskę. Według planów resortu nowa akcyza byłaby w identycznej kwocie jak obecna, lub nawet tańsza, w przypadku osób posiadających auta o normie emisyjnej 4 lub wyższej. Według ministerstwa 90 procent sprowadzanych do Polski spełnia ten warunek. Resort chciałby wprowadzić nowy podatek w 2025 roku.

Spełnienie kroków milowych jest warunkiem otrzymania przez Polskę funduszy w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Polska Agencja Prasowa / Marcin Karwowski

Smoleń: Musimy odejść od pieców gazowych, by osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku (ROZMOWA)


Powiązane artykuły

Gazprom. Źródło: Flickr

Gazprom odczuwa sankcje. Rekordowo niski poziom eksportu do Europy

Na skutek sankcji Gazprom odnotował rekordowo niski poziom eksportu do Europy. Obecnie jedynym gazociągiem łączącym Rosję z Europą jest TurkStream....
Komisja Europejska. Fot. Flickr

KE chce redukcji 90 procent emisji do 2040 roku. Polska: Nierealne

Komisja Europejska przedstawiła propozycję nowego celu klimatycznego: redukcja emisji gazów cieplarnianych o 90 procent do 2040 roku w stosunku do...

Ze Stuttgartu do Rzymu: Mercedes-Benz VLE pomyślnie przechodzi testy długodystansowe

Stuttgart/Rzym. Trasa ze Stuttgartu do Rzymu, którą pokonały dwa pojazdy testowe Mercedes-Benz VLE, obejmowała prawie 1100 kilometrów – z zaledwie...

Udostępnij:

Facebook X X X