Przewodniczący KRRiT Maciej Świrski zaapelował do Poczty Polskiej, aby biorąc pod uwagę obecną sytuację abonentów, dotkniętych powodzią, rozważyła ona możliwość udzielenia im wszelkiej możliwej i zgodnej z prawem pomocy. Mowa o wydłużeniu terminów do uregulowania zaległości wskazanych w upomnieniach, a także o zawieszeniu przeprowadzanych na tych terenach kontroli rejestrowanych odbiorników.
Maciej Świrski zapowiedział również, że abonenci, którzy ponieśli dotkliwe straty w wyniku powodzi mogą zwracać się do KRRiT z wnioskiem o umorzenie zaległych opłat abonamentowych, wraz z protokołem strat powstałych w czasie trwania powodzi i usuwania jej skutków.
KRRiT powołała się na art. 10 ustawy o opłatach abonamentowych z dnia 21 kwietnia 2005 r, który mówi, że KRRiT w wyjątkowych sytuacjach losowych może umorzyć lub rozłożyć na raty zaległości w płatności opłat abonamentowych, odsetki za zwłokę w ich uiszczaniu, opłatę, o której mowa w art. 5 ust. 3, oraz odsetki za zwłokę w jej uiszczeniu.
Przewodniczący zarekomendował również, aby pracownicy placówek Poczty Polskiej S.A. usytuowanych na terenach objętych powodzią informowali o tych możliwościach abonentów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji losowej:
Proszę o przekazanie tych wytycznych pracownikom placówek Poczty Polskiej S.A. na terenach objętych powodzią, z poleceniem, aby informowali o tej możliwości abonentów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji losowej. Apeluję, aby Poczta Polska S.A. również rozważyła możliwości wsparcia powodzian i udzieliła im wszelkiej, możliwej, zgodnej z prawem, pomocy w tym trudnym czasie.