– Ważne jest by tworzyć siec parkingów (P+R) przy dworcach. Jest to najbardziej potrzebne zwłaszcza wzdłuż linii kolejowych Warszawa – Gdańsk i Warszawa – Łódź – mówi Ryszard Kuć, prezes Przewozów Regionalnych.
W trakcie budowy znajduje się np. centrum komunikacyjne w podwarszawskim Legionowie, obejmujące obok nowego budynku dworca m.in. wielopoziomowy parking na 750 samochodów. – Tego typu inwestycje stanowią ogromną szansę dla rozwoju kolei. Przewozy Regionalne mają ponadto 11 umów na realizację wspólnych biletów aglomeracyjnych w dużych miastach. Ostatnio zawarliśmy takie umowy w woj. łódzkim. Mieszkańcy tych miast mają swobodę wyboru środka transportu: autobusu, tramwaju czy pociągu – zapewnia Kuć.
– Jednocześnie obserwujemy ostatnio słabnące zainteresowanie biletami miesięcznymi (w cenie 21 przejazdów), zwłaszcza w odniesieniu do przejazdów do dużych miast – dodaje. – Większą popularnością cieszą się bilety jednorazowe. Na tę sytuację wpływa wciąż zły stan infrastruktury, w tym niekończące się remonty szlaków kolejowych, powodujące liczne opóźnienia w dojazdach, co zniechęca do podróżowania pociągami – tłumaczy prezes.