icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Leonkiewicz: Dobre półrocze PKP Intercity

Dynamiczny wzrost liczby pasażerów, coraz wyższa frekwencja w pociągach, osiągnięcie rentowności Pendolino – PKP Intercity podsumowuje pierwsze półrocze 2015 r.

Dynamiczny wzrost liczby pasażerów

Od początku 2015 r. PKP Intercity notuje pierwszy od 4 lat wzrost liczby pasażerów. Odpowiednio w styczniu, lutym, marcu, kwietniu i maju br. liczba podróżnych w komunikacji krajowej wzrosła o 4 proc., 8 proc., 12 proc., 23 proc. i 25 proc. W czerwcu br. wzrost sięgnął 26 proc.

W pierwszym półroczu 2015 r. PKP Intercity przewiozło 13,4 mln pasażerów. To o blisko 2 mln podróżnych więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – mówi Jacek Leonkiewicz, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup klientów. Przewoźnik uporządkował oferty, przygotowując atrakcyjne propozycje dla seniorów, studentów czy opiekunów podróżujących z dziećmi. Dzięki temu wśród tych, którzy ukończyli 60. rok życia odnotowano ponad 60 proc. wzrost,
a wśród rodzin ponad 80 proc.

Konsekwentna realizacja strategii przynosi efekty. Dzieje się to nie tylko dzięki konkurencyjnym czasom przejazdu, nowemu taborowi, ale i coraz lepszej ofercie. Przykładem są tanie bilety. W minionym półroczu pasażerowie kupili ponad jedną trzecią biletów na ekspresy za mniej niż 60 zł – mówi Piotr Ciżkowicz, Prezes Rady Nadzorczej PKP Intercity. Jestem przekonany, że pozytywny trend utrzyma się, a PKP Intercity przewiezie w tym roku 30 mln pasażerów, czyli o 5 mln więcej niż w 2014 r. – dodaje.

Coraz wyższa frekwencja w pociągach

Nowe pociągi, konkurencyjne czasy jazdy i bilety w dobrych cenach przełożyły się na wzrosty na niemal wszystkich trasach. Największe zanotowano na liniach: Warszawa – Trójmiasto (+174 proc.), Kraków – Trójmiasto (+146 proc.) oraz Warszawa – Wrocław (+101 proc.).

Najdynamiczniej rozwijającym się segmentem są ekspresy. Porównując rok do roku na ich pokładach podróżowało 62 proc. klientów więcej. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również pociągi Pendolino, które osiągają nawet 100 proc. wypełnienia. Średnia frekwencja na ich pokładach wynosi
53 proc., a w czerwcu osiągnęła blisko 60 proc. Prognozy wskazują, że pod koniec sierpnia PKP Intercity sprzeda dwumilionowy bilet na przejazd pociągiem kategorii EIP.

Rentowność Pendolino

Zaledwie po 5 miesiącach od wdrożenia Pendolino zaczęło być rentowne. W maju zysk ze sprzedaży wyniósł 2,5 mln zł, a w czerwcu przekroczył 7 mln zł.

Dobre wyniki Pendolino cieszą, ale przed nami jeszcze dużo pracy. Teraz przygotowujemy się do wdrożenia kolejnych nowoczesnych pociągów oraz zamknięcia prac nad nowym, zdecydowanie bardziej przyjaznym rozkładem jazdy – mówi Jacek Leonkiewicz. Mogę również zdradzić, że do końca wakacji zaoferujemy naszym klientom ponad półmilionową pulę tanich biletów.

Źródło: PKP Intercity

Dynamiczny wzrost liczby pasażerów, coraz wyższa frekwencja w pociągach, osiągnięcie rentowności Pendolino – PKP Intercity podsumowuje pierwsze półrocze 2015 r.

Dynamiczny wzrost liczby pasażerów

Od początku 2015 r. PKP Intercity notuje pierwszy od 4 lat wzrost liczby pasażerów. Odpowiednio w styczniu, lutym, marcu, kwietniu i maju br. liczba podróżnych w komunikacji krajowej wzrosła o 4 proc., 8 proc., 12 proc., 23 proc. i 25 proc. W czerwcu br. wzrost sięgnął 26 proc.

W pierwszym półroczu 2015 r. PKP Intercity przewiozło 13,4 mln pasażerów. To o blisko 2 mln podróżnych więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – mówi Jacek Leonkiewicz, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup klientów. Przewoźnik uporządkował oferty, przygotowując atrakcyjne propozycje dla seniorów, studentów czy opiekunów podróżujących z dziećmi. Dzięki temu wśród tych, którzy ukończyli 60. rok życia odnotowano ponad 60 proc. wzrost,
a wśród rodzin ponad 80 proc.

Konsekwentna realizacja strategii przynosi efekty. Dzieje się to nie tylko dzięki konkurencyjnym czasom przejazdu, nowemu taborowi, ale i coraz lepszej ofercie. Przykładem są tanie bilety. W minionym półroczu pasażerowie kupili ponad jedną trzecią biletów na ekspresy za mniej niż 60 zł – mówi Piotr Ciżkowicz, Prezes Rady Nadzorczej PKP Intercity. Jestem przekonany, że pozytywny trend utrzyma się, a PKP Intercity przewiezie w tym roku 30 mln pasażerów, czyli o 5 mln więcej niż w 2014 r. – dodaje.

Coraz wyższa frekwencja w pociągach

Nowe pociągi, konkurencyjne czasy jazdy i bilety w dobrych cenach przełożyły się na wzrosty na niemal wszystkich trasach. Największe zanotowano na liniach: Warszawa – Trójmiasto (+174 proc.), Kraków – Trójmiasto (+146 proc.) oraz Warszawa – Wrocław (+101 proc.).

Najdynamiczniej rozwijającym się segmentem są ekspresy. Porównując rok do roku na ich pokładach podróżowało 62 proc. klientów więcej. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również pociągi Pendolino, które osiągają nawet 100 proc. wypełnienia. Średnia frekwencja na ich pokładach wynosi
53 proc., a w czerwcu osiągnęła blisko 60 proc. Prognozy wskazują, że pod koniec sierpnia PKP Intercity sprzeda dwumilionowy bilet na przejazd pociągiem kategorii EIP.

Rentowność Pendolino

Zaledwie po 5 miesiącach od wdrożenia Pendolino zaczęło być rentowne. W maju zysk ze sprzedaży wyniósł 2,5 mln zł, a w czerwcu przekroczył 7 mln zł.

Dobre wyniki Pendolino cieszą, ale przed nami jeszcze dużo pracy. Teraz przygotowujemy się do wdrożenia kolejnych nowoczesnych pociągów oraz zamknięcia prac nad nowym, zdecydowanie bardziej przyjaznym rozkładem jazdy – mówi Jacek Leonkiewicz. Mogę również zdradzić, że do końca wakacji zaoferujemy naszym klientom ponad półmilionową pulę tanich biletów.

Źródło: PKP Intercity

Najnowsze artykuły