Marciniak: Niemiecki DB Schenker dobrze kojarzy się Polakom

19 marca 2015, 11:22 Infrastruktura

Po pięciu lat funkcjonowania firmy DB Schenker Rail Polska SA na polskim rynku kolejowym, marka DB Schenker jest silnie kojarzona z usługami kolejowych przewozów towarowych. W Polsce na pytanie jakiego znasz operatora logistycznego 90% ankietowanych wymienia spontanicznie markę DB Schenker. Siła marki na poziomie 51 pkt w 100-pkt skali pokazuje, że towarowy transport kolejowy jest produktem mocno kojarzonym z marką DB Schenker. Poza tym respondenci wysoko ocenili atrybuty składające się na rezultat w tym zakresie, takie jak: zaufanie, empatia, rekomendacja czy rozwiązania sieciowe. W modelu empirycznym marka DB Schenker wypada na tle konkurencji najlepiej w obszarze usług dodatkowych. W obszarze usług towarowego transportu kolejowego DB Schenker, zaraz po narodowym przewoźników kolejowym (PKP Cargo), jest firmą pierwszego wyboru – informuje niemiecka firma.

– Uzupełniamy nasze usługi pakietem serwisowym, który odpowiada szerszym potrzebom logistycznym klienta i obejmuje różne usługi związane np. z obsługą bocznic, terminali, usługami przeładunkowymi oraz indywidualnym planowaniem i organizacją transportu – mówi Katarzyna Marciniak dyrektor komunikacji i rozwoju w DB Schenker Rail Polska.

Badanie pozycjonowania marki prowadzone są w kilkuletnich odstępach czasowych i dotyczą wszystkich marek wchodzących w skład koncernu Deutsche Bahn. Każdorazowo przeprowadzone są przez zewnętrzną specjalistyczną firmę badawczą.