icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Negocjacje Volkswagena z producentami kobaltu nie przyniosły rezultatu

We wrześniu informowaliśmy, że Volkswagen prowadzi rozmowy z producentami kobaltu w celu zawarcia długoterminowych umów na dostawy tego metalu. Według doniesień Agencji Reuters, do zawarcia porozumienia ostatecznie nie doszło.

Niemiecki koncern negocjował z takimi dostawcami jak Glencore (największy producent kobaltu na świecie), chiński Huayou Cobalt, Traxys, Freeport-McMoran i Eurasian Resources Group (ERG). Źródła Agencji Reuters podają, że rozmowy zostaną wznowione w przyszłym roku.

Kobalt jest wykorzystywany do produkcji akumulatorów litowo-jonowych przeznaczonych do samochodów elektrycznych. Według analityków z S&P Global Market Intelligence , poziom produkcji tego metalu na świecie wzrośnie ze 122 000 ton w 2016 r. do 219 000 ton w 2022 r.

Do końca 2022 r. Volkswagen zamierza wydać na nowe technologie 34 miliardy euro.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

We wrześniu informowaliśmy, że Volkswagen prowadzi rozmowy z producentami kobaltu w celu zawarcia długoterminowych umów na dostawy tego metalu. Według doniesień Agencji Reuters, do zawarcia porozumienia ostatecznie nie doszło.

Niemiecki koncern negocjował z takimi dostawcami jak Glencore (największy producent kobaltu na świecie), chiński Huayou Cobalt, Traxys, Freeport-McMoran i Eurasian Resources Group (ERG). Źródła Agencji Reuters podają, że rozmowy zostaną wznowione w przyszłym roku.

Kobalt jest wykorzystywany do produkcji akumulatorów litowo-jonowych przeznaczonych do samochodów elektrycznych. Według analityków z S&P Global Market Intelligence , poziom produkcji tego metalu na świecie wzrośnie ze 122 000 ton w 2016 r. do 219 000 ton w 2022 r.

Do końca 2022 r. Volkswagen zamierza wydać na nowe technologie 34 miliardy euro.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Najnowsze artykuły