icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Udane testy lewitujących pociągów na Podkarpaciu

Testy polskiego lewitującego pociągu przeprowadzono we wtorek 5 września zakończyły się sukcesem. Testy MagRail potwierdziły, że pojazdy szynowe mogą poruszać się po istniejącej infrastrukturze kolejowej bez tarcia, co wyraźnie zwiększy prędkość pociągów.

W 2021 roku Nevomo rozpoczęło budowę najdłuższego w Europie toru do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej w Nowej Sarzynie pod Leżajskiem. Instalację elementów systemu MagRail zakończono w połowie 2022 roku. Firma chce, aby pierwszy egzemplarz wszedł na rynek już w 2024 roku.

Podczas testów na ponad 720-metrowym odcinku toru Nevomo w Nowej Sarzynie, pojazdy MagRail osiągnęły prędkość 135 km/h, wykorzystując lewitację i stabilnie utrzymując się w klasycznym torze kolejowym.

Ważący 2 tony pojazd o długości 6 metrów zaczął lewitować przy prędkości około 70 km/h, a do 100 km/h rozpędził się w 11 sekund. Docelowo szybkie pociągi pasażerskie MagRail mają poruszać się po liniach kolejowych do 550 km/h, znacznie skracając czas podróży.

Interesujące jest, że oprócz niewątpliwej zalety jaką jest wykorzystanie obecnie położonej infrastruktury, nową technologią ma wyróżniać koszt projekt Nemovo ma kosztować 10 milionów euro za kilometr. Dla porównania wspomniana kolej magnetyczna w Szanghaju kosztowała 50 milionów euro za kilometr, a w Japonii słynna linia Shinkansen kosztowała 160 milionów euro za kilometr.

Polski startup Nevomo od lat rozwijają własną koncepcję hyperloopa. To metoda elektrycznego transportu pozwalającego na przewożenie pasażerów i transportów z prędkością ponad 1000 km/h wewnątrz rur niskociśnieniowych.

Nevomo / Jacek Perzyński

Chiny chcą uruchomić pierwszy hyperloop do 2035 roku

Testy polskiego lewitującego pociągu przeprowadzono we wtorek 5 września zakończyły się sukcesem. Testy MagRail potwierdziły, że pojazdy szynowe mogą poruszać się po istniejącej infrastrukturze kolejowej bez tarcia, co wyraźnie zwiększy prędkość pociągów.

W 2021 roku Nevomo rozpoczęło budowę najdłuższego w Europie toru do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej w Nowej Sarzynie pod Leżajskiem. Instalację elementów systemu MagRail zakończono w połowie 2022 roku. Firma chce, aby pierwszy egzemplarz wszedł na rynek już w 2024 roku.

Podczas testów na ponad 720-metrowym odcinku toru Nevomo w Nowej Sarzynie, pojazdy MagRail osiągnęły prędkość 135 km/h, wykorzystując lewitację i stabilnie utrzymując się w klasycznym torze kolejowym.

Ważący 2 tony pojazd o długości 6 metrów zaczął lewitować przy prędkości około 70 km/h, a do 100 km/h rozpędził się w 11 sekund. Docelowo szybkie pociągi pasażerskie MagRail mają poruszać się po liniach kolejowych do 550 km/h, znacznie skracając czas podróży.

Interesujące jest, że oprócz niewątpliwej zalety jaką jest wykorzystanie obecnie położonej infrastruktury, nową technologią ma wyróżniać koszt projekt Nemovo ma kosztować 10 milionów euro za kilometr. Dla porównania wspomniana kolej magnetyczna w Szanghaju kosztowała 50 milionów euro za kilometr, a w Japonii słynna linia Shinkansen kosztowała 160 milionów euro za kilometr.

Polski startup Nevomo od lat rozwijają własną koncepcję hyperloopa. To metoda elektrycznego transportu pozwalającego na przewożenie pasażerów i transportów z prędkością ponad 1000 km/h wewnątrz rur niskociśnieniowych.

Nevomo / Jacek Perzyński

Chiny chcą uruchomić pierwszy hyperloop do 2035 roku

Najnowsze artykuły