Najważniejsze informacje dla biznesu

Nie będzie zakazu aut spalinowych od 2035 roku? Niemcy przestają milczeć

Oddalająca się perspektywa wprowadzenia zakazu nowych aut spalinowych po 2035 roku w Unii Europejskiej sprawia według Handelsblatta, że pracownicy marki Audi należącej do Volkswagena domagają się rewizji jej ambitnych celów polityki klimatycznej.

Audi chciało przestać produkować auta spalinowe od 2026 roku a od 2033 roku przestać je sprzedawać. Do 2030 roku główna fabryka Audi miała zostać przerobiona na całkowicie poświęconą elektrykom.

Przewodniczący rady pracowniczej Audi Jorg Schagbauer powiedział Handelsblattowi, że skoro Europa nie porzuci tak szybko samochodów spalinowych, to jego firma „musi być gotowa do działania w zakresie silników spalinowych”. Domaga się produkcji samochodów spalinowych po 2030 roku.

Wybory europejskie wyłoniły nowy skład Parlamentu Europejskiego, w którym główny głos ma stara większość chadeków, socjalistów i liberałów, ale rośnie ilość mandatów posłów krytycznych wobec Europejskiego Zielonego Ładu. Z tego względu chadecy z Europejskiej Partii Ludowej, czyli partii o największej ilości głosów w Brukseli, rozważaą opóźnienie zakazu produkcji nowych samochodów spalinowych od 2035 roku.

Handelsblatt / Wojciech Jakóbik

Zakaz nowych aut spalinowych po 2035 roku został zablokowany przez Niemcy, Polskę i Węgry

Oddalająca się perspektywa wprowadzenia zakazu nowych aut spalinowych po 2035 roku w Unii Europejskiej sprawia według Handelsblatta, że pracownicy marki Audi należącej do Volkswagena domagają się rewizji jej ambitnych celów polityki klimatycznej.

Audi chciało przestać produkować auta spalinowe od 2026 roku a od 2033 roku przestać je sprzedawać. Do 2030 roku główna fabryka Audi miała zostać przerobiona na całkowicie poświęconą elektrykom.

Przewodniczący rady pracowniczej Audi Jorg Schagbauer powiedział Handelsblattowi, że skoro Europa nie porzuci tak szybko samochodów spalinowych, to jego firma „musi być gotowa do działania w zakresie silników spalinowych”. Domaga się produkcji samochodów spalinowych po 2030 roku.

Wybory europejskie wyłoniły nowy skład Parlamentu Europejskiego, w którym główny głos ma stara większość chadeków, socjalistów i liberałów, ale rośnie ilość mandatów posłów krytycznych wobec Europejskiego Zielonego Ładu. Z tego względu chadecy z Europejskiej Partii Ludowej, czyli partii o największej ilości głosów w Brukseli, rozważaą opóźnienie zakazu produkcji nowych samochodów spalinowych od 2035 roku.

Handelsblatt / Wojciech Jakóbik

Zakaz nowych aut spalinowych po 2035 roku został zablokowany przez Niemcy, Polskę i Węgry

Najnowsze artykuły