Najważniejsze informacje dla biznesu

Niemiecki minister transportu walczy z Komisją Europejską o stare diesle

Niemiecki minister transportu Volker Wissing (FDP) ostrzega Komisję Europejską przed wycofywaniem z eksploatacji milionów starszych pojazdów z silnikiem diesla. W tle jest rozstrzygniecie przepisów emisyjnych przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Niemiecki polityk napisał w tej sprawie list do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen, w którym wyjaśnił, że w przypadku Niemiec mogłoby to oznaczać, że aż 8 milionów pojazdów może zostać wycofanych z eksploatacji.

Volker Wissing zwrócił się do Komisji Europejskiej o wyjaśnienia w sprawie systemu badań zanieczyszczeń przy rejestracji samochodów. Jednym z rozwiązań mogłoby być doprecyzowanie przedmiotowych przepisów przed decyzją TSUE i jego ministerstwo chce przygotować projekt takiego rozporządzenia.

Kwestie wycofania z eksploatacji dotyczą starszych dieslów normy Euro 5 lub Euro 6, które były badane emisyjnie w warunkach laboratoryjnych. TSUE może to kwestionować i żądać badań w warunkach rzeczywistych.

Tagesschau / Aleksandra Fedorska

Producenci ciężarówek stawiają na wodór, aby przedłużyć żywotność silników spalinowych

Niemiecki minister transportu Volker Wissing (FDP) ostrzega Komisję Europejską przed wycofywaniem z eksploatacji milionów starszych pojazdów z silnikiem diesla. W tle jest rozstrzygniecie przepisów emisyjnych przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Niemiecki polityk napisał w tej sprawie list do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen, w którym wyjaśnił, że w przypadku Niemiec mogłoby to oznaczać, że aż 8 milionów pojazdów może zostać wycofanych z eksploatacji.

Volker Wissing zwrócił się do Komisji Europejskiej o wyjaśnienia w sprawie systemu badań zanieczyszczeń przy rejestracji samochodów. Jednym z rozwiązań mogłoby być doprecyzowanie przedmiotowych przepisów przed decyzją TSUE i jego ministerstwo chce przygotować projekt takiego rozporządzenia.

Kwestie wycofania z eksploatacji dotyczą starszych dieslów normy Euro 5 lub Euro 6, które były badane emisyjnie w warunkach laboratoryjnych. TSUE może to kwestionować i żądać badań w warunkach rzeczywistych.

Tagesschau / Aleksandra Fedorska

Producenci ciężarówek stawiają na wodór, aby przedłużyć żywotność silników spalinowych

Najnowsze artykuły