W Warszawie odbywa się Eastern Europe Energy Forum pod patronatem medialnym BiznesAlert.pl. Robert Prusiński, dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE powiedział na panelu „Ile polskiej innowacyjności w elektromobilności”, że potrzebna jest wizja, odwaga i determinacja we wdrażaniu elektromobilności.
– Spółka już w 2007 roku podjęła decyzję o inwestycji w elektromobilności rzędu 3 mld dolarów. W 2010 roku Nissan Leaf stał się samochodem roku. Dotychczas na świecie sprzedano 300 tysięcy sztuk tego samochodu. Pojazd przejechał już 4 mld kilometrów, a w Europie sprzedano już 100 tysięcy elektryków tej marki. We Wrocławiu jeździ 200 Leafów na usługach carsharingu. Od października ubiegłego roku pojazdy te przejechały już 1 mln kilometrów. Firma sprzedała też 15 tysięcy pojazdów – mówił Prusiński
Panelista podał, że realny zasięg Nissana Leaf to 270 km w cyklu mieszanym i do 389 km w cyklu miejskim. W Polsce jest 400 zamówień na ten pojazd. To więcej niż jego sprzedaż w całym zeszłym roku. Zamówienia w Europie sięgają obecnie 35 tysięcy sztuk. Prusiński podkreślił, że Nissanem Leafem można zarządzać poprzez smartfona. Jest on wyposażony w system vehicle to grid, oddający energię do baterii i do systemu. Firma oferuje cały ekosystem, czyli także stacjonarne magazyny energii.
Bartłomiej Sawicki