icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Barka Fortuna coraz bliżej wznowienia budowy Nord Stream 2

Barka Fortuna, która będzie kontynuować budowę gazociągu Nord Stream 2 w duńskiej Wyłącznej Strefie Ekonomicznej, po kilku dniach manewrów wpłynęła nad niedokończony odcinek jednej z nitek gazociągu. 

Barka Fortuna znalazła się nad zakończeniem Nord Stream 2

Fortuna kilka dni prowadziła manewry w odległości około 7 km od miejsca, w którym statki kompanii Alseas zarzuciły budowę gazociągu w grudniu 2019 roku. Na ranem pierwszego lutego, w towarzystwie dwóch kotwiarek – Umka i Katun – oraz statku badawczo-inspekcyjnego Bałtijski Isliedowaciel, barka znalazła się nad zakończeniem „krótszej” nitki gazociągu. Do dobudowania w duńskiej WSE pozostało około 46 km rur, w niemieckiej około 13 km. Łącznie do dobudowania jednej nitki gazociągu zostało około 60 km.

Miejsce manewrów Fortuny w odległości 7 km od końca jednej z nitek gazociągu fot.Mariusz Marszałkowski

W przypadku dłuższego odcinka do dobudowania pozostało około 60 km w duńskiej strefie oraz około 16 km w niemieckiej.

31 stycznia statek kwaterunkowy DP Gezina przetransportował załogę na barkę Fortuna. Działania pokazują, że budowa gazociągu w duńskiej strefie może ruszyć lada dzień. Zakładając uśrednioną prędkość pracy barki Fortuna na poziomie 500 metrów na dobę, można szacować, że układanie rur w duńskiej i niemieckiej strefie budowy powinno zakończyć się na przełomie maja i czerwca. To założenie zakłada brak przerw i problemów związanych m.in z warunkami panującymi na Morzu Bałtyckim.

Działania te sugerują, że Gazprom będzie próbował sfinalizować budowę choćby jednej nitki tego kontrowersyjnego projektu jeszcze w tym roku. Statek Akademik Czerski, pierwotnie przymierzany do dokończenia projektu, cumuje w niemieckim porcie Wismar.

Barka Fortuna w towarzystwie statków wsparcia 1 lutego fot. Mariusz Marszałkowski

Mariusz Marszałkowski

Jakóbik: Czy budowa Nord Stream 2 została wznowiona? To zależy, kogo zapytać

 

Barka Fortuna, która będzie kontynuować budowę gazociągu Nord Stream 2 w duńskiej Wyłącznej Strefie Ekonomicznej, po kilku dniach manewrów wpłynęła nad niedokończony odcinek jednej z nitek gazociągu. 

Barka Fortuna znalazła się nad zakończeniem Nord Stream 2

Fortuna kilka dni prowadziła manewry w odległości około 7 km od miejsca, w którym statki kompanii Alseas zarzuciły budowę gazociągu w grudniu 2019 roku. Na ranem pierwszego lutego, w towarzystwie dwóch kotwiarek – Umka i Katun – oraz statku badawczo-inspekcyjnego Bałtijski Isliedowaciel, barka znalazła się nad zakończeniem „krótszej” nitki gazociągu. Do dobudowania w duńskiej WSE pozostało około 46 km rur, w niemieckiej około 13 km. Łącznie do dobudowania jednej nitki gazociągu zostało około 60 km.

Miejsce manewrów Fortuny w odległości 7 km od końca jednej z nitek gazociągu fot.Mariusz Marszałkowski

W przypadku dłuższego odcinka do dobudowania pozostało około 60 km w duńskiej strefie oraz około 16 km w niemieckiej.

31 stycznia statek kwaterunkowy DP Gezina przetransportował załogę na barkę Fortuna. Działania pokazują, że budowa gazociągu w duńskiej strefie może ruszyć lada dzień. Zakładając uśrednioną prędkość pracy barki Fortuna na poziomie 500 metrów na dobę, można szacować, że układanie rur w duńskiej i niemieckiej strefie budowy powinno zakończyć się na przełomie maja i czerwca. To założenie zakłada brak przerw i problemów związanych m.in z warunkami panującymi na Morzu Bałtyckim.

Działania te sugerują, że Gazprom będzie próbował sfinalizować budowę choćby jednej nitki tego kontrowersyjnego projektu jeszcze w tym roku. Statek Akademik Czerski, pierwotnie przymierzany do dokończenia projektu, cumuje w niemieckim porcie Wismar.

Barka Fortuna w towarzystwie statków wsparcia 1 lutego fot. Mariusz Marszałkowski

Mariusz Marszałkowski

Jakóbik: Czy budowa Nord Stream 2 została wznowiona? To zależy, kogo zapytać

 

Najnowsze artykuły