font_preload
PL / EN
Energetyka Ropa 12 września, 2019 godz. 11:30   
REDAKCJA

Obajtek: Orlen będzie miał kolejne stacje na Słowacji

daniel obajtek Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen

– Nasza inwestycja na Słowacji ma charakter długoterminowy, co od początku podkreślaliśmy. W najbliższym czasie sieć detaliczna Grupy Orlen powiększy się na tym rynku o kolejne 7 stacji paliw. To ważny krok w umacnianiu pozycji koncernu w regionie. Zależy nam, aby jak najszybciej sfinalizować transakcję. Kluczowa będzie decyzja słowackiego urzędu antymonopolowego – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. 

Na Słowacji na dłużej

– Na słowacki detaliczny rynek paliw weszliśmy już w kwietniu, ale od wielu lat jesteśmy obecni w obszarze sprzedaży hurtowej. Spółki z Grupy Orlen dostarczają na słowacki rynek ponad 30 różnych produktów rafineryjnych i petrochemicznych. Nasze doświadczenie w prowadzeniu działalności biznesowej na Słowacji, daje solidne podstawy do budowy kompetencji również w słowackim segmencie detalicznym – podkreślił prezes spółki.

Orlen zbuduje sieć stacji na rynku słowackim

– Zaczynamy od kilku stacji, ale naszą ambicją jest zostanie jedną z kluczowych firm na słowackim rynku detalicznym. Myślę, że jest to perspektywa 2-3 lat – dodał.

Daniel Obajtek podkreślił, że Słowacja stanowi kolejny etap w realizacji długofalowej strategii ekspansji Grupy Orlen na rynkach zagranicznych. – Dotychczas weszliśmy już na rynki Czech, Niemiec i Litwy. Każdą decyzję biznesową poprzedza analiza konkretnego rynku docelowego pod kątem możliwości osiągnięcia długofalowego zwrotu z poniesionej inwestycji. W przypadku Słowacji wykazała ona, że jest to bardzo obiecujący rynek, dający spore szanse uzyskania wysokiej marży ze sprzedaży – zaznaczył prezes koncernu.

 

Na Słowacji standard jak w Czechach

Orlen chce wykorzystywać doświadczenia z rynków zagranicznych również na Słowacji. – Proponujemy szeroką ofertę i usługi najwyższej jakości. Na Słowacji będziemy korzystać przede wszystkim z własnych paliw, natomiast w ofercie pozapaliwowej dostępne będą zarówno produkty lokalne, jak i pochodzące z Polski i Czech. Zgodnie z założeniami, słowacka część sieci Grupy Orlen ma odpowiadać standardom oferty i obsługi swojego czeskiego odpowiednika – powiedział prezes.

– Orlen to już marka globalna i tak chcemy ją pozycjonować. Szanujemy historię poszczególnych marek, natomiast zależy nam, aby zwiększać ich identyfikację z Grupą Orlen, budować rozpoznawalność szeroko i czerpać z tego określone korzyści wizerunkowe. Dlatego szykujemy kampanie, które wzmocnią naszą pozycję na poszczególnych rynkach, w tym na Słowacji czy w Czechach – zakończył prezes.

PKN Orlen