Orlen testuje nowy automat sklepowy na dworcu w Warszawie

25 października 2023, 13:30 Alert

Orlen uruchomił pierwszy punkt automatycznej sprzedaży pod marką Orlen w ruchu. Sklep został tak zaprojektowany, żeby zagwarantować niski pobór energii oraz ograniczyć wpływ na środowisko naturalne.

PKN Orlen. Fot. Jędrzej Stachura
PKN Orlen. Fot. Jędrzej Stachura

Orlen rozpoczyna testy pierwszego automatu sklepowego na Dworcu PKS Zachód w Warszawie. Można w nim zakupić m.in. przekąski, dania gotowe, napoje i środki higieny osobistej.

Sklep został tak zaprojektowany, żeby zagwarantować niski pobór energii oraz ograniczyć wpływ na środowisko naturalne – energię elektryczną potrzebną do jego funkcjonowania zapewniają panele fotowoltaiczne zainstalowane na obudowie urządzenia. Jest dostępny całodobowo.

– Testowane rozwiązanie ma duży potencjał, ponieważ oferuje klientom komfort i niezależność bez konieczności rezygnowania z jakości i możliwości wyboru. To kolejny krok w rozwoju formatu ORLEN w ruchu, który może zadecydować o naszych przewagach na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedaży detalicznej – mówi Łukasz Porażyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej Orlen.

– Koncept sklepu autonomicznego, który uruchomiliśmy wspólnie ze startupem ZINU to jeden z przykładów projektów pilotażowych zrealizowanych w ramach programu Orlen Skylight accelertor – mówi Patrycja Panasiuk, zastępca dyrektora wykonawczego ds. strategii i innowacji oraz relacji inwestorskich Orlen.

Program Orlen Skylight działa od 2021 roku i jest skierowany do początkujących, innowacyjnych przedsiębiorców, którzy mogą współpracować z Orlenem. W tym czasie zrealizowano osiem rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 500 zgłoszeń z Polski i zagranicy, z obszarów sprzedaży detalicznej, logistyki, bezpieczeństwa, petrochemii oraz energetyki.

– Dzięki programowi Orlen Skylight accelrator, który jest mostem technologicznym łączącym środowisko start’upowe z dużą, giełdową spółką, mamy możliwość przetestowania naszego rozwiązania w warunkach rzeczywistych, współpracując przy tym z rozpoznawalną na całym świecie marką – podsumowuje Artur Kowalski, CEO ZINU.

Do tej pory w ramach wyże wymienionego programu, Orlen zawiązał współpracę z ponad 20 spółkami. Start-upy zakwalifikowane do etapu akceleracji zyskują wsparcie finansowanie, eksperckie oraz możliwość testowania swoich rozwiązań w ramach infrastruktury udostępnionej przez koncern.

Orlen / Jędrzej Stachura

Orlen dzięki 5G będzie zapobiegał awariom