Bez kategorii

Raport: 38 procent respondentów pozytywnie ocenia ofertę sklepów na stacjach Orlen

Innowacyjna stacja paliw Orlen Drive. Fot.: Bartłomiej Sawicki/PKN Orlen

Innowacyjna stacja paliw Orlen Drive. Fot.: Bartłomiej Sawicki/PKN Orlen

38 proc. respondentów pozytywnie ocenia ofertę sklepów na stacjach Orlen – wynika z raportu IBRiS “Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”. Dodano, że stacje paliw coraz częściej są wielofunkcyjnymi punktami sprzedaży. PKN Orlen był partnerem badania.

Jak wynika z badania IBRiS, co drugi Polak, który korzysta z usług stacji paliw pozytywnie ocenia szeroki asortyment oferty gastronomicznej Orlenu (50 proc.), co trzeci Shella (33 proc.) i nieco mniej (31 proc.) BP. “Jednocześnie Orlen z 38-procentami odpowiedzi jest liderem pod względem szerokiej oferty artykułów spożywczych i innych, takich jak prasa czy zabawki” – wskazano. W raporcie czytamy, że na kolejnym miejscu plasują się stacje Circle K i Moya, które wskazało po 35 proc. pytanych oraz Lotos i BP z wynikiem 31 proc. Po za podium znalazł się Shell z wynikiem 28 proc. Najmniej uzyskały stacje Amic oraz Huzar: odpowiednio 17 proc. i 6 proc. wskazań.

Jak ocenia szef ośrodka badania opinii publicznej IBRiS Marcin Duma, “stacje paliw wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, w coraz większym stopniu przeobrażają się w wielofunkcyjne punkty sprzedaży”. Podkreślił, że “zmiany społeczne oraz ograniczenie handlu w niedziele powodują, że klienci stacji oczekują oferty kompletnej, która pozwoli im w jednym miejscu zrobić zakupy do domu, zatankować samochód, odebrać przesyłkę pocztową, a także skorzystać z punktu gastronomicznego”.

Duma dodał, że firmy, które rozumieją potrzeby rynku są doceniane i premiowane pozytywnymi ocenami. Wskazał za raportem, że już więcej niż co trzeci Polak (39 proc.), który korzysta z usług stacji paliw, wybiera je z powodu miłej i profesjonalnej obsługi, co czwarty (27 proc.) ze względu na wysoką jakość oferowanego paliwa. Z badania IBRiS wynika, że wśród liderów jakości obsługi są Orlen (81 proc.), Shell i BP z wynikiem po 68 proc., na AMIC – dawniej Lukoil wskazało 44 proc. pytanych, na Huzar 39 proc. “Podobnie ankietowani wypowiedzieli się w sprawie jakości oferowanego przez stacje paliwa. Najwięcej pozytywnych odpowiedzi uzyskał Orlen (73 proc.), następnie Circle K – dawniej Statoil (65 proc.), Shell (60 proc.), Amic (28 proc.), Huzar (20 proc.) i Moya – 15 proc. wskazań” – podano.

Jak czytamy w komunikacie, raport powstał na podstawie zrealizowanych w czerwcu 2019 r. przez IBRiS wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI, N=1650) oraz metody jakościowej, przy zastosowani techniki FGI. Partnerem raportu był PKN Orlen.

Polska Agencja Prasowa


Powiązane artykuły

Belgia zostaje przy atomie

Belgijski parlament przegłosował 15 maja ustawę, która ma uchylić ustawę z 2003 roku, która  określała dokładny plan stopniowego wycofywania się...
Źródło: Freepik

Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed fałszywymi reklamami z udziałem influencerów

Ministerstwo Cyfryzacji apeluje o szczególną ostrożność wobec reklam internetowych, w których wykorzystuje się wizerunek znanych osób – w tym polityków...
Komisja Europejska. Fot. Jędrzej Stachura

KE: Unijne standardy nie podlegają negocjacjom z USA

Unijne standardy, szczególnie te dotyczące żywności i zdrowia, są święte i nie będą przedmiotem rozmów ani z USA, ani z...

Udostępnij:

Facebook X X X