Bez kategorii

Raport: 38 procent respondentów pozytywnie ocenia ofertę sklepów na stacjach Orlen

Innowacyjna stacja paliw Orlen Drive. Fot.: Bartłomiej Sawicki/PKN Orlen

Innowacyjna stacja paliw Orlen Drive. Fot.: Bartłomiej Sawicki/PKN Orlen

38 proc. respondentów pozytywnie ocenia ofertę sklepów na stacjach Orlen – wynika z raportu IBRiS “Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”. Dodano, że stacje paliw coraz częściej są wielofunkcyjnymi punktami sprzedaży. PKN Orlen był partnerem badania.

Jak wynika z badania IBRiS, co drugi Polak, który korzysta z usług stacji paliw pozytywnie ocenia szeroki asortyment oferty gastronomicznej Orlenu (50 proc.), co trzeci Shella (33 proc.) i nieco mniej (31 proc.) BP. “Jednocześnie Orlen z 38-procentami odpowiedzi jest liderem pod względem szerokiej oferty artykułów spożywczych i innych, takich jak prasa czy zabawki” – wskazano. W raporcie czytamy, że na kolejnym miejscu plasują się stacje Circle K i Moya, które wskazało po 35 proc. pytanych oraz Lotos i BP z wynikiem 31 proc. Po za podium znalazł się Shell z wynikiem 28 proc. Najmniej uzyskały stacje Amic oraz Huzar: odpowiednio 17 proc. i 6 proc. wskazań.

Jak ocenia szef ośrodka badania opinii publicznej IBRiS Marcin Duma, “stacje paliw wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, w coraz większym stopniu przeobrażają się w wielofunkcyjne punkty sprzedaży”. Podkreślił, że “zmiany społeczne oraz ograniczenie handlu w niedziele powodują, że klienci stacji oczekują oferty kompletnej, która pozwoli im w jednym miejscu zrobić zakupy do domu, zatankować samochód, odebrać przesyłkę pocztową, a także skorzystać z punktu gastronomicznego”.

Duma dodał, że firmy, które rozumieją potrzeby rynku są doceniane i premiowane pozytywnymi ocenami. Wskazał za raportem, że już więcej niż co trzeci Polak (39 proc.), który korzysta z usług stacji paliw, wybiera je z powodu miłej i profesjonalnej obsługi, co czwarty (27 proc.) ze względu na wysoką jakość oferowanego paliwa. Z badania IBRiS wynika, że wśród liderów jakości obsługi są Orlen (81 proc.), Shell i BP z wynikiem po 68 proc., na AMIC – dawniej Lukoil wskazało 44 proc. pytanych, na Huzar 39 proc. “Podobnie ankietowani wypowiedzieli się w sprawie jakości oferowanego przez stacje paliwa. Najwięcej pozytywnych odpowiedzi uzyskał Orlen (73 proc.), następnie Circle K – dawniej Statoil (65 proc.), Shell (60 proc.), Amic (28 proc.), Huzar (20 proc.) i Moya – 15 proc. wskazań” – podano.

Jak czytamy w komunikacie, raport powstał na podstawie zrealizowanych w czerwcu 2019 r. przez IBRiS wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI, N=1650) oraz metody jakościowej, przy zastosowani techniki FGI. Partnerem raportu był PKN Orlen.

Polska Agencja Prasowa


Powiązane artykuły

Emerytura

Pułapka dla emerytów. ZUS szybciej obetnie lub zawiesi świadczenie

Od września 2025 r. spadają limity dorabiania dla osób na wcześniejszych emeryturach. To oznacza, że wielu pracujących seniorów może łatwiej...
Elektrownia jądrowa. Źródło: Freepik

Polski atom bez planu na odpady i wodę? Aktywiści grzmią, resorty milczą

Aktywiści przedstawiają kolejne uwagi do rządowego programu budowy elektrowni jądrowych. Fundacja Mission Possible i Stowarzyszenie Eko-Unia wskazują brak planu na...
Laboratorium Wzorcowania Gazomierzy. Fot. Gaz-System

PSG wymieni ponad milion gazomierzy na inteligentne

Ogólnopolski projekt eGazomierz, realizowany przez Polską Spółkę Gazownictwa, wchodzi w kolejną fazę. Jego celem jest wymiana 1,38 mln tradycyjnych gazomierzy...

Udostępnij:

Facebook X X X