Paramount Global, obniżył wartość swoich sieci kablowych o prawie 6 mld USD. Koncern ogłosił również, że zwolni 15 proc. pracowników w USA. To konsekwencje planowanej fuzji ze Skydance Media.
„Nadszedł krytyczny czas dla firm zajmujących się streamingiem, a Paramount przedstawił obiecujące liczby” – powiedział agencji Reuters analityk Third Bridge Jamie Lumley.
Efekt fuzji Jak wynika z informacji Reutersa, Paramount Global znacznie przekroczył oczekiwania inwestorów z Wall Street, bo jego akcje rosły w zeszłym tygodniu średnio 5 proc. Warto jednak pamiętać, że w tym roku akcje spółki straciły prawie jedną trzecią swojej wartości. Dlatego Paramount szuka ratunku w połączeniu z wytwórnią filmową Skydance Media Davida Ellisona. Umowa podpisana na początku lipca wciąż czeka na finalizację, bo Paramount ma 45 dni znalezienie konkurencyjnej oferty.
Ale to właśnie perspektywa fuzji ze Skydance zmusiła Paramount do ponownej wyceny każdej ze swoich aktywności, w oparciu o wartość przedsiębiorstwa wynikającą z transakcji. Na skutek tych działań, w drugim kwartale, strata operacyjna tej firmy wyniosła 5,3 mld USD. Stąd planowane redukcje zatrudnienia na poziomie 15 proc. (ok. 2 tys. osób), które – jak poinformowali dyrektorzy Paramount Global swoich inwestorów – w trzecim kwartale tego roku mają przynieść oszczędności na poziomie do 400 – 500 mln USD.
Gwóźdź do trumny telewizji
Paramount nie jest pierwszym konglomeratem medialnym który w ostatnich dniach, dostosowuje wartość swoich aktywów z zakresu telewizji kablowej. Odzwierciedla w ten sposób spadającą oglądalność, co przekłada się na niższe przychody z reklam. Warner Bros. Discovery, ogłosiło w minionym tygodniu stratę w wysokości 9,1 miliarda dolarów, wynikającą z odpisu wartości, które posiada amerykański gigant stacji telewizyjnych. Uzasadnieniem odpisu miała być różnica między kapitalizacją rynkową, a wartością księgową spółki.
„Odpisy wartości dokonane przez Paramount i Warner Bros. Discovery stanowią gwóźdź do trumny telewizji linearnej” – powiedział Reutersowi Ross Benes, analityk ds. telewizji i transmisji strumieniowej Emarketer. Dlatego, jego zdaniem, największą szansą na przetrwanie dla Paramount jest połączenie ze Skydance. – „Im dłużej będą czekać, tym mniej będzie warta firma” – dodał Benes.