PGE wprowadziło do sprzedaży dodatek katalityczny AdBlue, powstający na bazie roztworu mocznika, który zmniejszy emisyjność lokomotyw spalinowych i dwusystemowych.
PGE Energetyka Kolejowa wprowadziła do sprzedaży wodny roztwór mocznika (32,5 procent) nazywany AdBlue. Jest to dodatek katalityczny, który pozwala zmniejszyć emisję substancji szkodliwych w lokomotywach napędzanych silnikiem wysokoprężnym.
AdBlue jest dostępny na pięciu stacjach kolejowych, docelowo ma trafić do wszystkich (20) stacji PGE. Tankowanie odbywa się w ramach systemu bezobsługowego stacji paliw, dzięki czemu maszynista jednocześnie tankuje olej napędowy oraz dodatek.
Spółka zauważa, że w Polsce około dwóch trzecich tras kolejowych jest zelektryfikowanych, w przypadku pozostałych konieczne jest użycie pojazdów spalinowych lub dwusystemowych, wykorzystujących olej napędowy. Lokomotywy spalinowe nowego typu wyposażone są w silniki wysokoprężne, które dzięki AdBlue rozkładają emitowane spaliny na mniej szkodliwe związki.
PGE Energetyka Kolejowa przyjęła za cel osiągnięcie 85 procentowego udziału OZE w całości wolumenu energii wykorzystywanej na kolei w 2030 roku.
Polska Grupa Energetyczna / Marcin Karwowski
Jeziorowska: Odzysk ciepła odpadowego wymaga zmapowania punktów produkcyjnych (ROZMOWA)