icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PGE dzięki mocznikowi zmniejszy emisyjność transportu kolejowego

PGE wprowadziło do sprzedaży dodatek katalityczny AdBlue, powstający na bazie roztworu mocznika, który zmniejszy emisyjność lokomotyw spalinowych i dwusystemowych.

PGE Energetyka Kolejowa wprowadziła do sprzedaży wodny roztwór mocznika (32,5 procent) nazywany AdBlue. Jest to dodatek katalityczny, który pozwala zmniejszyć emisję substancji szkodliwych w lokomotywach napędzanych silnikiem wysokoprężnym.

AdBlue jest dostępny na pięciu stacjach kolejowych, docelowo ma trafić do wszystkich (20) stacji PGE. Tankowanie odbywa się w ramach systemu bezobsługowego stacji paliw, dzięki czemu maszynista jednocześnie tankuje olej napędowy oraz dodatek.

Spółka zauważa, że w Polsce około dwóch trzecich tras kolejowych jest zelektryfikowanych, w przypadku pozostałych konieczne jest użycie pojazdów spalinowych lub dwusystemowych, wykorzystujących olej napędowy. Lokomotywy spalinowe nowego typu wyposażone są w silniki wysokoprężne, które dzięki AdBlue rozkładają emitowane spaliny na mniej szkodliwe związki.

PGE Energetyka Kolejowa przyjęła za cel osiągnięcie 85 procentowego udziału OZE w całości wolumenu energii wykorzystywanej na kolei w 2030 roku.

Polska Grupa Energetyczna / Marcin Karwowski

Jeziorowska: Odzysk ciepła odpadowego wymaga zmapowania punktów produkcyjnych (ROZMOWA)

PGE wprowadziło do sprzedaży dodatek katalityczny AdBlue, powstający na bazie roztworu mocznika, który zmniejszy emisyjność lokomotyw spalinowych i dwusystemowych.

PGE Energetyka Kolejowa wprowadziła do sprzedaży wodny roztwór mocznika (32,5 procent) nazywany AdBlue. Jest to dodatek katalityczny, który pozwala zmniejszyć emisję substancji szkodliwych w lokomotywach napędzanych silnikiem wysokoprężnym.

AdBlue jest dostępny na pięciu stacjach kolejowych, docelowo ma trafić do wszystkich (20) stacji PGE. Tankowanie odbywa się w ramach systemu bezobsługowego stacji paliw, dzięki czemu maszynista jednocześnie tankuje olej napędowy oraz dodatek.

Spółka zauważa, że w Polsce około dwóch trzecich tras kolejowych jest zelektryfikowanych, w przypadku pozostałych konieczne jest użycie pojazdów spalinowych lub dwusystemowych, wykorzystujących olej napędowy. Lokomotywy spalinowe nowego typu wyposażone są w silniki wysokoprężne, które dzięki AdBlue rozkładają emitowane spaliny na mniej szkodliwe związki.

PGE Energetyka Kolejowa przyjęła za cel osiągnięcie 85 procentowego udziału OZE w całości wolumenu energii wykorzystywanej na kolei w 2030 roku.

Polska Grupa Energetyczna / Marcin Karwowski

Jeziorowska: Odzysk ciepła odpadowego wymaga zmapowania punktów produkcyjnych (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły