Jak dodał PKN Orlen, przygotowany program rozwojowy dla terminala paliw w Szczecinie obejmuje lata 2018-22 i „składa się z kliku integralnych etapów i zakłada m.in. budowę nowoczesnego parku zbiorników o łącznej pojemności wynoszącej ok. 50 tys. metrów sześc., umożliwiającego import produktów paliwowych z kierunku morskiego”.
PKN Orlen zaznaczył, że w związku z planowaną inwestycją zawarł umowę z Elektrobudowa SA na realizację pierwszego etapu prac, który polegał będzie na wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z budową magazynu paliw w formule „pod klucz”. Według płockiego koncernu, wartość kontraktu dla pierwszego etapu przedsięwzięcia wyniesie prawie 40 mln zł.
„Kolejne etapy zakładają dodatkowo stworzenie stanowisk do rozładunku-załadunku jednostek pływających wraz z umożliwieniem dalszej redystrybucji paliw poprzez wykorzystanie zmodernizowanego nalewu kolejowego” – podkreślił płocki koncern. Spółka zwróciła przy tym uwagę, że rozwój infrastruktury magazynowej w Szczecinie „wynika zarówno z rosnących potrzeb rynku paliw, jak i konieczności budowy zbiorników wykorzystując najnowocześniejsze i sprawdzone technologie”.
Według PKN Orlen w całym 2017 r. grupa Orlen wypracowała rekordowy wynik EBITDA LIFO na poziomie 10,4 mld zł „do czego przyczyniły się wszystkie segmenty działalności, w tym rekordowy wynik segmentu detalicznego” – ponad 2 mld zł. Zysk netto, jak osiągnęła grupa Orlen za 12 miesięcy 2017 r. wyniósł ponad 7,17 mld zł – to także rekordowy poziom, o ponad 1,43 mld zł wyższy niż w tym samym okresie 2016 r.
Jak podawał ostatnio płocki koncern, w 2017 r. odnotowano w grupie Orlen rekordowy przerób ropy – na poziomie 33,2 mln ton, a także historycznie najwyższą sprzedaż – 42,4 mln ton wszystkich rodzajów produktów.