icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKN Orlen rozbuduje terminal paliwowy w Szczecinie

PKN Orlen ma plan rozbudowy do 2022 r. pojemności magazynowych w swoim terminalu paliw nr 91 w Szczecinie. Według spółki planowana inwestycja ma związek z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na rynku paliw i realizacją strategii płockiego koncernu w logistyce.

„Po zrealizowaniu inwestycji PKN Orlen będzie mógł magazynować w Szczecinie kilkukrotnie więcej paliw niż pozwalałyby obecne pojemności. Zakończenie pierwszego etapu rozbudowy nowoczesnego terminala planowane jest w połowie przyszłego roku” – podała w czwartek spółka.

Jak dodał PKN Orlen, przygotowany program rozwojowy dla terminala paliw w Szczecinie obejmuje lata 2018-22 i „składa się z kliku integralnych etapów i zakłada m.in. budowę nowoczesnego parku zbiorników o łącznej pojemności wynoszącej ok. 50 tys. metrów sześc., umożliwiającego import produktów paliwowych z kierunku morskiego”.

PKN Orlen zaznaczył, że w związku z planowaną inwestycją zawarł umowę z Elektrobudowa SA na realizację pierwszego etapu prac, który polegał będzie na wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z budową magazynu paliw w formule „pod klucz”. Według płockiego koncernu, wartość kontraktu dla pierwszego etapu przedsięwzięcia wyniesie prawie 40 mln zł.

„Kolejne etapy zakładają dodatkowo stworzenie stanowisk do rozładunku-załadunku jednostek pływających wraz z umożliwieniem dalszej redystrybucji paliw poprzez wykorzystanie zmodernizowanego nalewu kolejowego” – podkreślił płocki koncern. Spółka zwróciła przy tym uwagę, że rozwój infrastruktury magazynowej w Szczecinie „wynika zarówno z rosnących potrzeb rynku paliw, jak i konieczności budowy zbiorników wykorzystując najnowocześniejsze i sprawdzone technologie”.

Pod koniec stycznia PKN Orlen poinformował, że w 2018 r. nakłady na inwestycje w grupie Orlen mają wynieść 4,8 mld zł, przy czym 3 mld zł w segmencie downstream (rafineria, petrochemia, energetyka), w segmencie usptream (wydobycie) – 0,8 mld zł, w detalu – 0,7 mld zł, a w przypadku funkcji korporacyjnych – 0,3 mld zł.

Według PKN Orlen w całym 2017 r. grupa Orlen wypracowała rekordowy wynik EBITDA LIFO na poziomie 10,4 mld zł „do czego przyczyniły się wszystkie segmenty działalności, w tym rekordowy wynik segmentu detalicznego” – ponad 2 mld zł. Zysk netto, jak osiągnęła grupa Orlen za 12 miesięcy 2017 r. wyniósł ponad 7,17 mld zł – to także rekordowy poziom, o ponad 1,43 mld zł wyższy niż w tym samym okresie 2016 r.

Jak podawał ostatnio płocki koncern, w 2017 r. odnotowano w grupie Orlen rekordowy przerób ropy – na poziomie 33,2 mln ton, a także historycznie najwyższą sprzedaż – 42,4 mln ton wszystkich rodzajów produktów.

Polska Agencja Prasowa
PKN Orlen ma plan rozbudowy do 2022 r. pojemności magazynowych w swoim terminalu paliw nr 91 w Szczecinie. Według spółki planowana inwestycja ma związek z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na rynku paliw i realizacją strategii płockiego koncernu w logistyce.

„Po zrealizowaniu inwestycji PKN Orlen będzie mógł magazynować w Szczecinie kilkukrotnie więcej paliw niż pozwalałyby obecne pojemności. Zakończenie pierwszego etapu rozbudowy nowoczesnego terminala planowane jest w połowie przyszłego roku” – podała w czwartek spółka.

Jak dodał PKN Orlen, przygotowany program rozwojowy dla terminala paliw w Szczecinie obejmuje lata 2018-22 i „składa się z kliku integralnych etapów i zakłada m.in. budowę nowoczesnego parku zbiorników o łącznej pojemności wynoszącej ok. 50 tys. metrów sześc., umożliwiającego import produktów paliwowych z kierunku morskiego”.

PKN Orlen zaznaczył, że w związku z planowaną inwestycją zawarł umowę z Elektrobudowa SA na realizację pierwszego etapu prac, który polegał będzie na wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z budową magazynu paliw w formule „pod klucz”. Według płockiego koncernu, wartość kontraktu dla pierwszego etapu przedsięwzięcia wyniesie prawie 40 mln zł.

„Kolejne etapy zakładają dodatkowo stworzenie stanowisk do rozładunku-załadunku jednostek pływających wraz z umożliwieniem dalszej redystrybucji paliw poprzez wykorzystanie zmodernizowanego nalewu kolejowego” – podkreślił płocki koncern. Spółka zwróciła przy tym uwagę, że rozwój infrastruktury magazynowej w Szczecinie „wynika zarówno z rosnących potrzeb rynku paliw, jak i konieczności budowy zbiorników wykorzystując najnowocześniejsze i sprawdzone technologie”.

Pod koniec stycznia PKN Orlen poinformował, że w 2018 r. nakłady na inwestycje w grupie Orlen mają wynieść 4,8 mld zł, przy czym 3 mld zł w segmencie downstream (rafineria, petrochemia, energetyka), w segmencie usptream (wydobycie) – 0,8 mld zł, w detalu – 0,7 mld zł, a w przypadku funkcji korporacyjnych – 0,3 mld zł.

Według PKN Orlen w całym 2017 r. grupa Orlen wypracowała rekordowy wynik EBITDA LIFO na poziomie 10,4 mld zł „do czego przyczyniły się wszystkie segmenty działalności, w tym rekordowy wynik segmentu detalicznego” – ponad 2 mld zł. Zysk netto, jak osiągnęła grupa Orlen za 12 miesięcy 2017 r. wyniósł ponad 7,17 mld zł – to także rekordowy poziom, o ponad 1,43 mld zł wyższy niż w tym samym okresie 2016 r.

Jak podawał ostatnio płocki koncern, w 2017 r. odnotowano w grupie Orlen rekordowy przerób ropy – na poziomie 33,2 mln ton, a także historycznie najwyższą sprzedaż – 42,4 mln ton wszystkich rodzajów produktów.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły