icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP Intercity kończy rok dużymi wydatkami

PKP Intercity finalizuje rok dużymi wydatkami. Tylko jednego dnia, 30 grudnia, przewoźnik zasilił konta polskich producentów taboru ponad miliardem zł brutto. W sumie, PKP Intercity zrealizowało 10 dużych projektów taborowych na kwotę 5,5 mld zł. Dzięki temu większość pociągów kursujących w barwach przewoźnika jest nowa lub zmodernizowana. Wszystkie inwestycje współfinansowane są ze środków UE – czytamy w komunikacie spółki.

Nowoczesne, wygodne i bezpieczne pociągi to oferta, jaką na znacznej liczbie relacji może zaproponować PKP Intercity dzięki zakończonemu programowi inwestycyjnemu na kwotę 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono nowe pociągi m.in. Flirt i PesaDart, wagony i lokomotywy oraz zmodernizowano już posiadane zasoby taborowe. Standardem nowych i zmodernizowanych składów jest klimatyzacja, nowoczesna toaleta, gniazdka elektryczne przy fotelach, przestrzeń barowa, elektroniczny system informacji pasażerskiej czy dedykowana przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, rodzin z dziećmi czy osób podróżujących z rowerami.

Podniesiony został również poziom obsługi technicznej pociągów przewoźnika. Np. na warszawskiej Olszynce Grochowskiej, za ponad 120 mln zł, powstało najnowocześniejsze w Polsce centrum serwisowe. Od roku, w punkcie zatrudnionych jest blisko 150 specjalistów, którzy każdego dnia dbają o składy Pendolino.

To pierwszy w historii PKP Intercity tak znaczący program inwestycyjny. Jego realizacja jest dla nas sukcesem nie tylko ze względu na wydatkowanie tak potężnej kwoty. Dzięki niemu w nowy rok wchodzimy w większości z nowymi i zmodernizowanymi pociągami – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity. Dziś jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom standard do tej pory nieutożsamiany z polską koleją – dodaje.

LP. PROJEKTU INWESTYCYJNY ZAKRES PROJEKTU WARTOŚĆ WYDATKÓW NETTO WARTOŚĆ WYDATKÓW BRUTTO DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ
1 Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych – Etap I” Zakup 20 składów zespołowych (Pendolino) 1 684 965,82 2 072 507,96 328 296,90
2 Budowa hali wielopociągowej dla potrzeb taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych – Etap II” Budowa warsztatu utrzymania technicznego dla składów zespołowych 125 682,47 154 589,44 27 357,86
3 Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl-Szczecin” Modernizacja 68 wagonów dla relacji Przemyśl-Szczecin 136 535,41 167 938,56 79 346,19
4 Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl-Szczecin – Etap II” Modernizacja 150 wagonów dla relacji Przemyśl-Szczecin 338 646,95 416 535,75 190 462,80
5 Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Wrocław – Gdynia” Zakup 25 wagonów dla relacji Wrocław-Gdynia 113 840,00 140 023,20 49 065,14
6 Zakup taboru dla PKP Intercity S.A. do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich – zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych” Zakup 20 EZT – Flirt 940 000,00 1 156 200,00 625 100,00
7 Zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych do ruchu pasażerskiego” Zakup 10 lokomotyw spalinowych 106 666,66 131 199,99 20 160,00
8 Modernizacja 20 lokomotyw spalinowych serii SM42″ Modernizacja 20 lokomotyw spalinowych 57 796,84 71 090,11 37 410,00
9 „Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich” Zakup 20 wagonów dla relacji Warszawa-Szczecin 102 718,00 126 343,14 0,00
10 „Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity S.A. – Etap II” Zakup 20 EZT – PESADart 820 000,00 1 008 600,00 545 300,00

SUMA

4 426 852,15

5 445 028,15

1 902 498,89

W ostatnim tygodniu grudnia przewoźnik wydatkował ostatnie środki z blisko 5,5 mld zł budżetu inwestycyjnego. Na konta polskich wykonawców trafiło ponad miliard zł brutto (863 mln zł netto). Część kwoty – ponad 422 mln zł – pochodziło z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kolejna fala inwestycji

Jednocześnie PKP Intercity rozpoczyna nową falę inwestycji. Do 2018 roku spółka planuje wydać
1,8 mld zł netto na modernizacje około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania.

Dzięki środkom pochodzącym z dokapitalizowania oraz możliwości pozyskania znaczących funduszy z UE, planujemy wykonać kolejne modernizacje taboru oraz poważnie zainwestować w stacje postojowe. W efekcie pasażerowie będą mogli korzystać z komfortowych, czystych oraz niezawodnych pociągów – podsumowuje Jacek Leonkiewicz.

Pierwsze zmodernizowane, w ramach nowej fali inwestycji, wagony wyruszą na trasy pod koniec 2016 r.

Źródło: PKP Intercity

PKP Intercity finalizuje rok dużymi wydatkami. Tylko jednego dnia, 30 grudnia, przewoźnik zasilił konta polskich producentów taboru ponad miliardem zł brutto. W sumie, PKP Intercity zrealizowało 10 dużych projektów taborowych na kwotę 5,5 mld zł. Dzięki temu większość pociągów kursujących w barwach przewoźnika jest nowa lub zmodernizowana. Wszystkie inwestycje współfinansowane są ze środków UE – czytamy w komunikacie spółki.

Nowoczesne, wygodne i bezpieczne pociągi to oferta, jaką na znacznej liczbie relacji może zaproponować PKP Intercity dzięki zakończonemu programowi inwestycyjnemu na kwotę 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono nowe pociągi m.in. Flirt i PesaDart, wagony i lokomotywy oraz zmodernizowano już posiadane zasoby taborowe. Standardem nowych i zmodernizowanych składów jest klimatyzacja, nowoczesna toaleta, gniazdka elektryczne przy fotelach, przestrzeń barowa, elektroniczny system informacji pasażerskiej czy dedykowana przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, rodzin z dziećmi czy osób podróżujących z rowerami.

Podniesiony został również poziom obsługi technicznej pociągów przewoźnika. Np. na warszawskiej Olszynce Grochowskiej, za ponad 120 mln zł, powstało najnowocześniejsze w Polsce centrum serwisowe. Od roku, w punkcie zatrudnionych jest blisko 150 specjalistów, którzy każdego dnia dbają o składy Pendolino.

To pierwszy w historii PKP Intercity tak znaczący program inwestycyjny. Jego realizacja jest dla nas sukcesem nie tylko ze względu na wydatkowanie tak potężnej kwoty. Dzięki niemu w nowy rok wchodzimy w większości z nowymi i zmodernizowanymi pociągami – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity. Dziś jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom standard do tej pory nieutożsamiany z polską koleją – dodaje.

LP. PROJEKTU INWESTYCYJNY ZAKRES PROJEKTU WARTOŚĆ WYDATKÓW NETTO WARTOŚĆ WYDATKÓW BRUTTO DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ
1 Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych – Etap I” Zakup 20 składów zespołowych (Pendolino) 1 684 965,82 2 072 507,96 328 296,90
2 Budowa hali wielopociągowej dla potrzeb taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych – Etap II” Budowa warsztatu utrzymania technicznego dla składów zespołowych 125 682,47 154 589,44 27 357,86
3 Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl-Szczecin” Modernizacja 68 wagonów dla relacji Przemyśl-Szczecin 136 535,41 167 938,56 79 346,19
4 Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl-Szczecin – Etap II” Modernizacja 150 wagonów dla relacji Przemyśl-Szczecin 338 646,95 416 535,75 190 462,80
5 Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Wrocław – Gdynia” Zakup 25 wagonów dla relacji Wrocław-Gdynia 113 840,00 140 023,20 49 065,14
6 Zakup taboru dla PKP Intercity S.A. do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich – zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych” Zakup 20 EZT – Flirt 940 000,00 1 156 200,00 625 100,00
7 Zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych do ruchu pasażerskiego” Zakup 10 lokomotyw spalinowych 106 666,66 131 199,99 20 160,00
8 Modernizacja 20 lokomotyw spalinowych serii SM42″ Modernizacja 20 lokomotyw spalinowych 57 796,84 71 090,11 37 410,00
9 „Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich” Zakup 20 wagonów dla relacji Warszawa-Szczecin 102 718,00 126 343,14 0,00
10 „Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity S.A. – Etap II” Zakup 20 EZT – PESADart 820 000,00 1 008 600,00 545 300,00

SUMA

4 426 852,15

5 445 028,15

1 902 498,89

W ostatnim tygodniu grudnia przewoźnik wydatkował ostatnie środki z blisko 5,5 mld zł budżetu inwestycyjnego. Na konta polskich wykonawców trafiło ponad miliard zł brutto (863 mln zł netto). Część kwoty – ponad 422 mln zł – pochodziło z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kolejna fala inwestycji

Jednocześnie PKP Intercity rozpoczyna nową falę inwestycji. Do 2018 roku spółka planuje wydać
1,8 mld zł netto na modernizacje około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania.

Dzięki środkom pochodzącym z dokapitalizowania oraz możliwości pozyskania znaczących funduszy z UE, planujemy wykonać kolejne modernizacje taboru oraz poważnie zainwestować w stacje postojowe. W efekcie pasażerowie będą mogli korzystać z komfortowych, czystych oraz niezawodnych pociągów – podsumowuje Jacek Leonkiewicz.

Pierwsze zmodernizowane, w ramach nowej fali inwestycji, wagony wyruszą na trasy pod koniec 2016 r.

Źródło: PKP Intercity

Najnowsze artykuły