icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP PLK: Zakończyły się prace budowlane na dworcu Łódź Fabryczna

Na nowym dworcu Łódź Fabryczna w sierpniu zakończyły się zasadnicze roboty budowlane oraz prace w zakresie kolejowym, a we wrześniu rozpoczną się odbiory techniczne. Podróżni będą mogli z niego korzystać od grudnia, kiedy zostaną uruchomienie regularne połączenia.

O kolejnym etapie realizowanej od 2011 r. inwestycji poinformował PAP rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Mirosław Siemieniec.

„Zakończono budowę czterech peronów, a w tunelu oraz obok niego położono 12 km torów. Gotowych jest też 18 rozjazdów, które umożliwią dobrą obsługę wjazdów i wyjazdów pociągów. Zamontowane są także urządzenia sterowania ruchem. Nad torami na specjalnych konstrukcjach rozwieszona jest sieć trakcyjna” – powiedział.

Jeszcze w trakcie trwania prac budowlanych rozpoczęły się przejazdy pociągów testowych oraz testy systemów kolejowych. Będą one kontynuowane we wrześniu, kiedy zaplanowano m.in. skontrolowanie urządzeń sterowania ruchem, drogi kolejowej, energetyki, urządzeń oraz instalacji elektrycznej, teletechnicznej i wodnej oraz testy urządzeń i systemów związanych z bezpieczeństwem obiektu.

Jak zaznaczył Siemieniec, po tym etapie wykonawca ma dokończyć montaż paneli ściennych i sufitowych wewnątrz obiektu oraz uporządkuje teren wokół dworca.

Według zapewnień PKP PLK nowa Łódź Fabryczna dla podróżnych zostanie otwarta w grudniu. Przez dworzec ma kursować 109 pociągów na dobę.

Dworzec ma być w pełni przystosowany do obsługi niepełnosprawnych. Wygodne poruszanie się pomiędzy trzema poziomami mają zapewnić 24 schody ruchome oraz 14 wind – wszystkie opisane alfabetem Braille’a. Dodatkowo system prowadnic na podłogach wskazuje drogi m.in. do peronów, kas biletowych, wejścia i wyjścia. Na krawędziach peronowych zastosowano zaś płyty wskaźnikowe, które ostrzegą i poinformują osoby niewidome o zmianie kierunku trasy.

Budowa nowego dworca powstającego w miejscu dawnego budynku stacji rozpoczęła się w październiku 2011 roku. Według pierwotnego planu miała ona zakończyć się w lutym 2015 r. Wartość kontraktu realizowanego przez konsorcjum Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów, to ponad 1,75 mld zł brutto.

Łódź Fabryczna – według PKP PLK – będzie największym i najnowocześniejszym tego typu obiektem w Polsce. Stanie się on kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, łączącego kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.

Całkowita powierzchnia stacji wraz z parkingiem wynosi ok. 65 tys. metrów kwadratowych. Na pierwszym poziomie – osiem metrów pod ziemią – znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią i kasami. Poziom drugi – 16,5 m pod ziemią – to stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami.

Wokół dworca powstanie także nowy układ drogowy.

Polska Agencja Prasowa

Na nowym dworcu Łódź Fabryczna w sierpniu zakończyły się zasadnicze roboty budowlane oraz prace w zakresie kolejowym, a we wrześniu rozpoczną się odbiory techniczne. Podróżni będą mogli z niego korzystać od grudnia, kiedy zostaną uruchomienie regularne połączenia.

O kolejnym etapie realizowanej od 2011 r. inwestycji poinformował PAP rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Mirosław Siemieniec.

„Zakończono budowę czterech peronów, a w tunelu oraz obok niego położono 12 km torów. Gotowych jest też 18 rozjazdów, które umożliwią dobrą obsługę wjazdów i wyjazdów pociągów. Zamontowane są także urządzenia sterowania ruchem. Nad torami na specjalnych konstrukcjach rozwieszona jest sieć trakcyjna” – powiedział.

Jeszcze w trakcie trwania prac budowlanych rozpoczęły się przejazdy pociągów testowych oraz testy systemów kolejowych. Będą one kontynuowane we wrześniu, kiedy zaplanowano m.in. skontrolowanie urządzeń sterowania ruchem, drogi kolejowej, energetyki, urządzeń oraz instalacji elektrycznej, teletechnicznej i wodnej oraz testy urządzeń i systemów związanych z bezpieczeństwem obiektu.

Jak zaznaczył Siemieniec, po tym etapie wykonawca ma dokończyć montaż paneli ściennych i sufitowych wewnątrz obiektu oraz uporządkuje teren wokół dworca.

Według zapewnień PKP PLK nowa Łódź Fabryczna dla podróżnych zostanie otwarta w grudniu. Przez dworzec ma kursować 109 pociągów na dobę.

Dworzec ma być w pełni przystosowany do obsługi niepełnosprawnych. Wygodne poruszanie się pomiędzy trzema poziomami mają zapewnić 24 schody ruchome oraz 14 wind – wszystkie opisane alfabetem Braille’a. Dodatkowo system prowadnic na podłogach wskazuje drogi m.in. do peronów, kas biletowych, wejścia i wyjścia. Na krawędziach peronowych zastosowano zaś płyty wskaźnikowe, które ostrzegą i poinformują osoby niewidome o zmianie kierunku trasy.

Budowa nowego dworca powstającego w miejscu dawnego budynku stacji rozpoczęła się w październiku 2011 roku. Według pierwotnego planu miała ona zakończyć się w lutym 2015 r. Wartość kontraktu realizowanego przez konsorcjum Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów, to ponad 1,75 mld zł brutto.

Łódź Fabryczna – według PKP PLK – będzie największym i najnowocześniejszym tego typu obiektem w Polsce. Stanie się on kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, łączącego kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.

Całkowita powierzchnia stacji wraz z parkingiem wynosi ok. 65 tys. metrów kwadratowych. Na pierwszym poziomie – osiem metrów pod ziemią – znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią i kasami. Poziom drugi – 16,5 m pod ziemią – to stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami.

Wokół dworca powstanie także nowy układ drogowy.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły