AlertEnergetykaMotoryzacja

Zgorzelec ma pierwszą polską platformę na potrzeby elektryków

Platforma EAGLE. Źródło: Innovation AG

Platforma EAGLE. Źródło: Innovation AG

Spółka Innovation AG stworzyła pierwszą polską platformę na potrzeby pojazdów elektrycznych. Platforma EAGLE (pol. Orzeł), na której mogą bazować różne modele samochodów, powstała w Zgorzelcu.

W Zgorzelcu powstała pierwsza polska, elektromobilna platforma samochodowa. To konstrukcja, na której bazują później różne modele samochodów danej marki lub grupy koncernów motoryzacyjnych.

– Platforma EAGLE (pol. Orzeł) jest naturalną konsekwencją dotychczasowej myśli technicznej i osiągnięć Innovation AG. Przypomnijmy, że spółka ta w 2018 roku była autorem Sokła 4×4, czyli pierwszego polskiego, w pełni elektrycznego pojazdu, stworzonego metodą ekokonwersji polegającą na elektryfikacji samochodu terenowego, z napędem 4×4. W Sokole użyto po raz pierwszy autorskiej technologii EVACT, czyli elektronicznego systemu do diagnostyki i sterowania autem – podaje Innovation AG.

Platforma EAGLE. Źródło: Innovation AG
Platforma EAGLE. Źródło: Innovation AG

EAGLE to angielski akronim, złożony z pierwszych liter haseł opisujących podstawowe cechy polskiej platformy.

Electric – platforma jest przeznaczona dla elektrycznych vanów, a moc zainstalowanej w niej baterii może mieć od 60 do 110kvh. Pojazdy na platformie Innovation AG będą posiadały najnowsze technologie vehicle-to-grid (V2G), vehicle-to-vehicle (V2V) oraz vehicle-to-infrastracture (V2I), które pozwalają na oddanie przez pojazd energii do domu, innego pojazdu lub nawet wymianę danych z infrastrukturą drogową – sygnalizacją świetlną i informacją o natężeniu ruchu.

Automotive – platforma obecnie przeznaczona jest dla pojazdów dostawczych z kategorii N1, o napędzie na przednią oś. Bez problemu jednak może być dostosowana dla cięższych pojazdów z kategorii N2 oraz do napędu 4×4.

General – uniwersalna konstrukcja pozwala na zbudowanie na niej dowolnego pojazdu zadaniowego. Poza standardowym vanem, na platformie Innovation AG może powstać nadwozie karetki, straży pożarnej, samochodu policyjnego, a nawet otwarta zabudowa z dźwigiem.

Light – wyjątkowo niska masa własna ramy, której konstrukcja została opatentowana, to niekwestionowany atut, dzięki któremu można było powiększyć masę (i moc) baterii. Wpłynęło to bezpośrednio na uzyskanie niespotykanego w klasie N1 zasięgu z pełnym załadunkiem – ponad 300 km, na jednym ładowaniu.

E-platform – oznacza zastosowanie najnowszych inteligentnych technologii, jak wspomniany już wyżej system EVACT oraz takich rozwiązań jak: odwracalna pompa ciepła, chłodząca w lato i ogrzewająca pojazd zimą (HVAC ang. heating, ventilation, air conditioning).

Platforma EAGLE składa się z takich podzespołów jak: podwozie, układ hamulcowy, układ napędowy, układ kierowniczy i zawieszenie, które zostały zaprojektowane w sposób modułowy, aby umożliwić wykorzystanie ich w różnych konfiguracjach i wariantach pojazdów.

Innovation AG/Jędrzej Stachura

Moskwa: Unia Europejska zrozumie absurd regulacji o silnikach spalinowych


Powiązane artykuły

tankowiec VILAMOURA, zdjęcie: vesselfinder.com

Tankowiec z milionem baryłek ropy eksplodował u wybrzeży Libii

Tankowiec Vilamoura, który przewoził milion baryłek ropy i wcześniej zawijał do rosyjskich portów, eksplodował u wybrzeży Libii. To kolejny z...
Gazprom. Źródło: Flickr

Plan Putina na ratowanie gospodarki: zabrać innym, dać Gazpromowi

Rosyjski koncern, obłożony zachodnimi sankcjami, doświadcza strat finansowych. W 2023 roku poniósł pierwszą roczną stratę od 20 lat, zdaniem ekspertów...

Orlen oferuje 25 procent rabatu na ładowanie elektryka

Koncern poinformował o promocji, jaką uruchomił dla użytkowników aplikacji Orlen Charge. Przez najbliższe dwa miesiące będą mogli skorzystać z rabatu...

Udostępnij:

Facebook X X X