(PKP Intercity)
Już od 23 stycznia kolejne pojazdy PesaDARTY wyruszą w drogę. Nowoczesnymi składami PKP Intercity pasażerowie pojadą m.in. do Warszawy, Wrocławia, Łodzi, Lublina czy Sieradza.
Obecnie PKP Intercity dysponuje 11 z 20 pociągów PesaDART. 5 składów obsługuje w sumie 16 połączeń na trasach Warszawa – Białystok, Warszawa – Lublin, Bielsko Biała – Białystok, Warszawa – Katowice, Lublin – Katowice czy Warszawa – Wisła. Wśród pozostałych część stanowi niezbędną rezerwę, a kolejne przygotowywane są do obsługi następnych połączeń.
Od 23 stycznia pojazdy PesaDART pojawią się również na trasie Warszawa-Wrocław-Warszawa
(IC „Słowacki” i IC „Orzeszkowa”). Natomiast od 30 stycznia będą kursowały między Lublinem
a Wrocławiem (IC „Konopnicka”) i Warszawą (IC „Czartoryski”).
– 16104/5 „Słowacki” rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. od dnia 23.01.2016 r.
– 61102/3 „Orzeszkowa” rel. Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. od dnia 24.01.2016 r.
– 12105 „Czartoryski” Warszawa Zach. – Lublin od dnia 30.01.2016 r.
– 26106/7 „Konopnicka” Lublin – Wrocław Gł. od dnia 30.01.2016 r.
– 62106/7 „ Konopnicka” Wrocław Gł. – Lublin od dnia 31.01.2016 r.
– 21104 „Czartoryski” Lublin – Warszawa Zach. od dnia 31.01.2016 r.
PKP Intercity obecnie prowadzi testy pozostałych 9 składów. Średnio, każdego tygodnia, restrykcyjny proces odbiorczy przechodzą 2-3 pojazdy.
W tygodniu kończącym 2015 rok producent składów PesaDART przedstawił PKP Intercity brakujące pociągi, wypełniając tym samym zapisy grudniowego porozumienia. Pomimo opóźnień w realizacji zamówienia ze strony Pesy, PKP Intercity pozyskało na zakup nowego taboru unijną dotację w wysokości ponad 545 mln zł. W sumie, PKP Intercity realizując program inwestycji taborowych na kwotę 5,5 mld zł, z sukcesem pozyskało z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 1,9 mld zł.