icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Polski i niemiecki Uznam wreszcie razem? Polska otwiera ramiona

Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz zaproponował niemieckiej stronie wyspy Uznam wspólną budowę obiektów wodociągowych oraz zakładu spalania odpadów.


Na spotkaniu przedstawicieli wyspy Uznam na żaglowcu „Weisse Düne“ Żmurkiewicz przedstawił ofertę współpracy stronie niemieckiej. Delegacja Niemców składała się z Gerolda Jürgensa, dr Stefana Rudolpha oraz burmistrzów Heringsdorfu i Anklam dr. Laura Isabelle Marisken i Michael Galander.

– Nie będziemy musieli transportować odpadów setki kilometrów. Taki wspólny projekt powinien być możliwy – cytuje Żmurkiewicza regionalna gazeta Ostsee Zeitung.

Relacje między niemiecką a polską częścią wyspy Uznam są obarczone problemem sprzecznych interesów. O ile niemiecka część wyspy widzi swój rozwój w zakresie turystyki, o tyle Świnoujście staje się centrum logistyczno-przemysłowym dzięki infrastrukturze energetycznej, takiej jak gazoport. Kością niezgody jest także budowa portu kontenerowego po stronie polskiej, na którą nie zgadza się strona niemiecka.

Ostsee Zeitung / Aleksandra Fedorska

Czy rosyjskie dziennikarki zostały otrute podczas konferencji w Berlinie?

Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz zaproponował niemieckiej stronie wyspy Uznam wspólną budowę obiektów wodociągowych oraz zakładu spalania odpadów.


Na spotkaniu przedstawicieli wyspy Uznam na żaglowcu „Weisse Düne“ Żmurkiewicz przedstawił ofertę współpracy stronie niemieckiej. Delegacja Niemców składała się z Gerolda Jürgensa, dr Stefana Rudolpha oraz burmistrzów Heringsdorfu i Anklam dr. Laura Isabelle Marisken i Michael Galander.

– Nie będziemy musieli transportować odpadów setki kilometrów. Taki wspólny projekt powinien być możliwy – cytuje Żmurkiewicza regionalna gazeta Ostsee Zeitung.

Relacje między niemiecką a polską częścią wyspy Uznam są obarczone problemem sprzecznych interesów. O ile niemiecka część wyspy widzi swój rozwój w zakresie turystyki, o tyle Świnoujście staje się centrum logistyczno-przemysłowym dzięki infrastrukturze energetycznej, takiej jak gazoport. Kością niezgody jest także budowa portu kontenerowego po stronie polskiej, na którą nie zgadza się strona niemiecka.

Ostsee Zeitung / Aleksandra Fedorska

Czy rosyjskie dziennikarki zostały otrute podczas konferencji w Berlinie?

Najnowsze artykuły