Przewozy Regionalne, właściciel marki POLREGIO, osiągnęły w 2016 roku 51,2 mln zł zysku netto; dodatni wynik finansowy firma zanotowała po raz pierwszy od 15 lat – podał w środę prezes spółki Krzysztof Zgorzelski. Firma planuje m.in. inwestycje w nowy tabor.
„Po raz pierwszy w 15-letniej historii spółki zanotowaliśmy dodatni wynik finansowy. Wynik na sprzedaży wyniósł 12,3 mln zł, wynik operacyjny 50,9 mln zł, a zysk netto 51,2 mln zł” – powiedział Zgorzelski dziennikarzom. Dodał, że „na ten wynik złożyła się m.in. popularność przewoźnika, z którego usług w ub.r. skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o 3 mln więcej niż w 2015 r.”.
Prezes powiedział, że spółka planuje w tym roku osiągnięcie wyniku ze sprzedaży na podobnym poziomie jak w 2016 r. Natomiast prognozowany zysk netto ma wynieść 43-44 mln zł.
Spółka chce w tym roku utrzymać swój udział w rynku przewozów kolejowych na poziomie 27 proc. „Chcemy też utrzymać wzrost liczby pasażerów na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego” – mówił Zgorzelski.
„Kupujemy nowy tabor oraz modernizujemy starsze składy, podpisujemy kolejne długoletnie umowy na świadczenie przewozów oraz intensyfikujemy prace nad integracją transportu z przewoźnikami autobusowymi” – poinformował.
POLREGIO to największy kolejowy przewoźnik pasażerski w Polsce.
Polska Agencja Prasowa