Strategia koncernu motoryzacyjnego PSA, produkującego samochody osobowe, dostawcze oraz jednoślady zakłada w najbliższych latach inwestowanie w produkcję samochodów elektrycznych i elektryfikację już znanych modeli.
Właściciel takich marek jak: Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall do 2022 roku chce mieć w swojej ofercie duże i średnie samochody w wersjach hybrydy plug-in oraz małe auta elektryczne.
W najbliższym czasie swoją premierę będzie miał model DS 7 Crossback E-Tense. Producent obiecuje, że będzie miał on doskonałe właściwości jezdne i dużą moc. Model ten będzie hybrydą plug-in, komunikującą odpowiednim podświetleniem w jakim trybie się porusza. Mający 50 km zasięgu na samej baterii model DS będzie droższy niż podobnie skonfigurowane auta posiadające tylko napędy spalinowe. Jest to cena za niskoemisyjność.
E-Legend przyćmił rywali
W trakcie paryskiego salonu motoryzacyjnego w 2018 roku koncern pokazał kilka modeli wpisujących się w strategię firmy. Między innymi niewielkiego miejskiego SUVa DS 3 Crossback w wersji elektrycznej, Peugeota 508 w wersji hybrydowej plug-in, podobny wariant C5 Aircross oraz koncepcyjny model Peugeota E-Legend, który wywołał wiele pozytywnych emocji.
Opel da zyski
PSA jest zaangażowane w alians Renault-Mitsubishi-Nissan, w ramach którego opracowywane są rozwiązania dla elektromobilności. W 2017 roku koncern przejął od GM markę Opel/Vauxhall. W wywiadzie dla Automotive News Europe w styczniu 2019 roku dyrektor generalny Grupy PSA Carlos Tavares mówił, że po ponad roku od zakupu Opla wyniki finansowe są obiecujące, koncern pracuje nad wydajnością procesów produkcyjnych. Plan zakłada osiągnięcie w 2020 roku kilkuprocentowej marży.
Autonews Europe/Agata Rzędowska