EnergetykaEnergia elektrycznaInnowacje

Mazur: Rewolucja elektromobilności czeka na narzędzia

Fot. Newseria

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Maciej Mazur mówił w Krynicy o potrzebie stworzenia narzędzi przyspieszających rewolucję elektromobilności.

Stoimy przed wielką rewolucją. Gdy trzy lata temu dyskutowaliśmy o elektromobilności, wielu podawało w wątpliwość czy ta rewolucja nadejdzie. To autonomiczność, współdzielenie, elektryfikacja, łączność – wyliczał. – Takiej rewolucji nie mieliśmy od czasu rozpoczęcia produkcji seryjnej na początku dwudziestego wieku.

– Średnia rejestracji samochodów elektrycznych na świecie to 2 procent. Chiny to już 7 procent, a liderzy absolutni, czyli Norwegia pokazują, że elektromobilność może być produktem masowym i tam ponad 50 procent samochodów rejestrowanych to elektryki – kontynuował Mazur.

– Eksperci szacują, że 1 na 10 samochodów sprzedawanych w 2020 roku będzie współdzielony. Mam nadzieję, że będzie także elektryczny i autonomiczny – mówił prezes PSPA. – W Polsce musimy jeszcze wiele zrobić. Potrzebujemy narzędzi, które pozwolą wyjść z tzw. waiting zone do etapu implementacji poszczególnych impulsów, które sprawią, że nabycie samochodu elektrycznego będzie tańsze, a ładowanie – łatwiejsze dzięki regulacjom pozwalającym instalować ładowarkę w miejscu pracy lub zamieszkania – zakończył Maciej Mazur.

PSPA przygotowało przewodnik po ustawie o elektromobilności


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....

Strzelba i siatka, czyli ukraiński sposób na drony. Ekspert: To ostateczność

Drony polują na ukraińskich żołnierzy. Nie wszystkie da się zagłuszyć, początkowo Ukraina radziła sobie tradycyjnym wyposażeniem m.in. z użyciem strzelb....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Udostępnij:

Facebook X X X