Od stycznia do czerwca tego roku największe lotnisko w Polsce obsłużyło ponad 5 milionów pasażerów. W czerwcu odnotowaliśmy 7-procentowy wzrost liczby odprawionych pasażerów. Czas letnich wyjazdów i zmodernizowany terminal pełen nowych możliwości zachęcają coraz więcej osób do korzystania z Lotniska Chopina.
– Lotnisko Chopina bije od kilku miesięcy rekord za rekordem. Po otwarciu nowej części Terminala A liczba pasażerów z miesiąca na miesiąc, z roku na rok będzie przyrastać. Docelowo wyniesie 22 mln pasażerów obsłużonych co roku. Taką właśnie przepustowość ma Lotnisko Chopina po modernizacji. To, co nas cieszy najbardziej, to fakt, że wzrasta nie tylko liczba pasażerów, ale i poziom ich zadowolenia, co wnioskujemy na podstawie badań ankietowych przeprowadzanych w terminalu – podkreśla Michał Kaczmarzyk, Naczelny Dyrektor Portów Lotniczych i Dyrektor Lotniska Chopina.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2014 r. z usług lotniska skorzystało ponad 10,5 mln pasażerów, czyli blisko połowa całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. Na lotnisku operuje 28 regularnych przewoźników (w tym czterech niskokosztowych), którzy w sezonie letnim 2015 obsługują połączenia do 85 portów w 43 krajach na czterech kontynentach. Na lotnisku działa 39 punktów handlowych, w tym 15 nowych sklepów, m.in. z towarami znanych i ekskluzywnych marek, jak Michael Kors, Ermenegildo Zegna, Emporio Armani, Salvatore Ferragamo, Burberry i Ralph Lauren oraz 21 restauracji i barów.