icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rosatom z wyprzedzeniem rozwija Północną Drogę Morską

Szef Rosatomu Aleksiej Lichaczow został przyjęty przez Władimira Putina na audiencji. Jednym z tematów rozmów był rozwój Północnej Drogi Morskiej (PDM). 

Rosatom zaangażowany w rozwój Północnej Drogi Morskiej

Lichaczow wskazał, że jesienią Atomfłot (morska spółka córka Rosatomu, odpowiedzialna za obsługę m.in atomowych lodołamaczy) otrzyma nowy lodołamacz projektu 22220 Arktyka. Łącznie ma powstać pięć takich jednostek, z czego trzy kolejne są w różnym stopniu zaawansowania budowy. Piąta ma zostać zamówiona w przyszłości.

Dodatkowo w kwietniu 2020 roku została podpisana umowa z dalekowschodnią stocznią Zwiezda na budowę największego atomowego lodołamacza na świecie projektu Lider.

Wszystkie te jednostki będą zaangażowane w całoroczne przeprowadzanie statków żeglujących po Północnej Drodze Morskiej. Lodołamacze będą miały możliwość kruszenia lodu o grubości ponad trzech metrów.

W tym roku spółka planuje przewieźć towary o wadze 30 mln ton, co wyprzedza harmonogram rozwoju PDM podpisany w maju przez Władimira Putina, który zakłada, że PDM będzie przepływać 80 mln towarów w 2024 roku. Poziom 30 mln ton miał pierwotnie zostać osiągnięty w 2021 roku.

Lichaczow pochwalił się Putinowi, że w tym roku doszło do historycznego przejścia dwóch metanowców LNG z instalacji LNG Novateku na Półwyspie Jamalskim. Oba statki były eskortowane przez obecnie używane atomowe lodołamacze. 

Prezes Rosatomu wskazał również, że Północną Drogą Morską rok temu przeszła pierwsza na świecie pływająca elektrownia jądrowa „Akademik Łomonosow”. W opinii Lichaczowa elektrownia sprawdza się, zapewniając energię elektryczną mieszkańcom regionu. Podkreślił jednocześnie, że siłownia ma ponad 60 procent zapasu mocy.

Kremlin/Mariusz Marszałkowski

Rosja rozwinie żeglugę Północną Drogą Morską

 

Szef Rosatomu Aleksiej Lichaczow został przyjęty przez Władimira Putina na audiencji. Jednym z tematów rozmów był rozwój Północnej Drogi Morskiej (PDM). 

Rosatom zaangażowany w rozwój Północnej Drogi Morskiej

Lichaczow wskazał, że jesienią Atomfłot (morska spółka córka Rosatomu, odpowiedzialna za obsługę m.in atomowych lodołamaczy) otrzyma nowy lodołamacz projektu 22220 Arktyka. Łącznie ma powstać pięć takich jednostek, z czego trzy kolejne są w różnym stopniu zaawansowania budowy. Piąta ma zostać zamówiona w przyszłości.

Dodatkowo w kwietniu 2020 roku została podpisana umowa z dalekowschodnią stocznią Zwiezda na budowę największego atomowego lodołamacza na świecie projektu Lider.

Wszystkie te jednostki będą zaangażowane w całoroczne przeprowadzanie statków żeglujących po Północnej Drodze Morskiej. Lodołamacze będą miały możliwość kruszenia lodu o grubości ponad trzech metrów.

W tym roku spółka planuje przewieźć towary o wadze 30 mln ton, co wyprzedza harmonogram rozwoju PDM podpisany w maju przez Władimira Putina, który zakłada, że PDM będzie przepływać 80 mln towarów w 2024 roku. Poziom 30 mln ton miał pierwotnie zostać osiągnięty w 2021 roku.

Lichaczow pochwalił się Putinowi, że w tym roku doszło do historycznego przejścia dwóch metanowców LNG z instalacji LNG Novateku na Półwyspie Jamalskim. Oba statki były eskortowane przez obecnie używane atomowe lodołamacze. 

Prezes Rosatomu wskazał również, że Północną Drogą Morską rok temu przeszła pierwsza na świecie pływająca elektrownia jądrowa „Akademik Łomonosow”. W opinii Lichaczowa elektrownia sprawdza się, zapewniając energię elektryczną mieszkańcom regionu. Podkreślił jednocześnie, że siłownia ma ponad 60 procent zapasu mocy.

Kremlin/Mariusz Marszałkowski

Rosja rozwinie żeglugę Północną Drogą Morską

 

Najnowsze artykuły