icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Sąd zniósł areszt z kontenerowca, który zablokował Kanał Sueski

Ubezpieczyciele i właściciele kontenerowca Ever Given, który w marcu na tydzień zablokował szlak żeglugowy przez Kanał Sueski, doszli do porozumienia z władzami Egiptu. Sąd zniósł areszt z kontenerowca, a sam statek będzie mógł ruszyć w rejs do Rotterdamu 7 lipca.

Winny będzie wolny

Według władz Kanału Sueskiego, umowa zostanie podpisana 7 lipca, zanim statek wyruszy w rejs. Nie są znane szczegóły ugody. Kilka tygodni po zdarzeniu, władze kanału oszacowały swoje straty i prowadzenie akcji ratowniczej na 916 mln dolarów. Potem kwota do została zredukowana do 550 mln dolarów. Jednym z elementów ugody jest sfinansowanie przez japońskiego właściciela Ever Given zakupu holownika o nośności 75 ton na potrzeby prowadzenia w przyszłości podobnych działań.

Statek Ever Given utknął w wąskiej części Kanału Sueskiego 23 marca 2021 roku ze względu na błąd załogi i złe warunki atmosferyczne. Jednostka wryła się gruszką dziobową w nabrzeże, co spowodowało jej unieruchomienie. Akcja wyciągania statku z mielizny trwała sześć dni. W tym czasie kilkaset statków płynących zarówno z Azji do Europy jak i w kierunku przeciwnym, zmuszone było stać na kotwicowisku przed wejściami do kanału.

W pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku Kanał Sueski przyniósł 3 mld dolarów przychodów, przy wzroście na poziomie 8,8 procent pomimo marcowego incydentu.

Reuters/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Północna Droga Morska nie zastąpi Kanału Sueskiego

Ubezpieczyciele i właściciele kontenerowca Ever Given, który w marcu na tydzień zablokował szlak żeglugowy przez Kanał Sueski, doszli do porozumienia z władzami Egiptu. Sąd zniósł areszt z kontenerowca, a sam statek będzie mógł ruszyć w rejs do Rotterdamu 7 lipca.

Winny będzie wolny

Według władz Kanału Sueskiego, umowa zostanie podpisana 7 lipca, zanim statek wyruszy w rejs. Nie są znane szczegóły ugody. Kilka tygodni po zdarzeniu, władze kanału oszacowały swoje straty i prowadzenie akcji ratowniczej na 916 mln dolarów. Potem kwota do została zredukowana do 550 mln dolarów. Jednym z elementów ugody jest sfinansowanie przez japońskiego właściciela Ever Given zakupu holownika o nośności 75 ton na potrzeby prowadzenia w przyszłości podobnych działań.

Statek Ever Given utknął w wąskiej części Kanału Sueskiego 23 marca 2021 roku ze względu na błąd załogi i złe warunki atmosferyczne. Jednostka wryła się gruszką dziobową w nabrzeże, co spowodowało jej unieruchomienie. Akcja wyciągania statku z mielizny trwała sześć dni. W tym czasie kilkaset statków płynących zarówno z Azji do Europy jak i w kierunku przeciwnym, zmuszone było stać na kotwicowisku przed wejściami do kanału.

W pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku Kanał Sueski przyniósł 3 mld dolarów przychodów, przy wzroście na poziomie 8,8 procent pomimo marcowego incydentu.

Reuters/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Północna Droga Morska nie zastąpi Kanału Sueskiego

Najnowsze artykuły