icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Saudyjska firma twierdzi, że silniki spalinowe nie odejdą do lamusa

Saudi Aramco w zeszłym miesiącu nabyła 10 procent udziałów w spółce produkującej silniki spalinowe. Zdaniem koncernu w 2050 roku ponad połowa samochodów będzie z nich korzystała, a wraz z wygaszaniem linii u innych producentów powstanie luka, którą zapełnią.

Financial Times poinformował, że według Saudi Aramco, saudyjskiego koncernu paliwowo-chemicznego, silniki spalinowe będą w użytku jeszcze przez „bardzo długi czas”. Firma w czerwcu nabyła 10 procent udziałów w Horse Powertrain, spółce zajmującą się produkcją silników na paliwa stałe i powstałą po wydzieleniu tych aktywów z chińskiego Geely i francuskiego Renault. Według udziałowców, wraz z wygaszeniem produkcji pojazdów spalinowych, przedsiębiorstwa zaczną kupować silniki na paliwa stałe z zewnątrz. Taka potrzeba może powstać na przykład przy produkcji pojazdów hybrydowych.

Saudi Aramco uważa, że w 2050 roku, ponad połowa wszystkich samochodów będzie napędzana paliwami stałymi. Horse Powertrain zadeklarował, że wprowadzi na rynek silniki dostosowane do nowych przepisów.

Saudyjski koncern posiada 30 procent udziałów w Rafinerii Gdańskiej. Warunkiem fuzji Lotosu i Orlenu była sprzedaż części udziałów, które nabyło Saudi Aramco. Możliwość wyrządzenia szkody dla Orlenu podczas wspomnianej transakcji bada prokuratura.

Financial Times / Marcin Karwowski

Karwowski: Wojna unijno-chińska na cła i technologię

Saudi Aramco w zeszłym miesiącu nabyła 10 procent udziałów w spółce produkującej silniki spalinowe. Zdaniem koncernu w 2050 roku ponad połowa samochodów będzie z nich korzystała, a wraz z wygaszaniem linii u innych producentów powstanie luka, którą zapełnią.

Financial Times poinformował, że według Saudi Aramco, saudyjskiego koncernu paliwowo-chemicznego, silniki spalinowe będą w użytku jeszcze przez „bardzo długi czas”. Firma w czerwcu nabyła 10 procent udziałów w Horse Powertrain, spółce zajmującą się produkcją silników na paliwa stałe i powstałą po wydzieleniu tych aktywów z chińskiego Geely i francuskiego Renault. Według udziałowców, wraz z wygaszeniem produkcji pojazdów spalinowych, przedsiębiorstwa zaczną kupować silniki na paliwa stałe z zewnątrz. Taka potrzeba może powstać na przykład przy produkcji pojazdów hybrydowych.

Saudi Aramco uważa, że w 2050 roku, ponad połowa wszystkich samochodów będzie napędzana paliwami stałymi. Horse Powertrain zadeklarował, że wprowadzi na rynek silniki dostosowane do nowych przepisów.

Saudyjski koncern posiada 30 procent udziałów w Rafinerii Gdańskiej. Warunkiem fuzji Lotosu i Orlenu była sprzedaż części udziałów, które nabyło Saudi Aramco. Możliwość wyrządzenia szkody dla Orlenu podczas wspomnianej transakcji bada prokuratura.

Financial Times / Marcin Karwowski

Karwowski: Wojna unijno-chińska na cła i technologię

Najnowsze artykuły