Grupa Azoty podpisała dziś porozumienie z CTL Logistics ws. m.in. przejęcia spółek celowych, a tym samym konsolidacji działalności bocznic w Kędzierzynie i Puławach. Oznacza to, że od 1 stycznia 2018 roku wszystkie spółki zarządzające bocznicami w Grupie Azoty znajdą się w strukturach Grupy. Konsolidatorem usług bocznicowych jest Grupa Azoty KOLTAR, natomiast CTL Logistics pozostaje strategicznym partnerem Grupy Azoty w obszarze przewozów.
– Otwieramy nowy rozdział w naszej wieloletniej współpracy z Grupą Azoty. Przekazujemy Grupie Azoty efektywnie działające zaplecza logistyczne, wyposażone m.in. w nowoczesne systemy zarządzania ruchem kolejowym oraz wykwalifikowaną i kompetentną kadrę – skomentował Grzegorz Bogacki, Prezes i Dyrektor Zarządzający CTL Logistics. – Zgodnie z nową strategią koncentrujemy się na podstawowej działalności Grupy CTL Logistics i dynamicznie rozwijamy przewozy kolejowe dla przedstawicieli kluczowych sektorów przemysłu. Jestem przekonany, że nasza dalsza współpraca i strategiczne partnerstwo w tym zakresie, przyniesie obu stronom wymierne korzyści. Dziękujemy Grupie Azoty za docenienie jakości naszych usług i planowaną współpracę w ramach kontraktów przewozowych w najbliższych latach – dodał.
Dzierżawione dotychczas bocznice od 1 stycznia 2018 roku wracają w struktury właściciela czyli poszczególnych zakładów w Policach, Kędzierzynie i Puławach. Zgodnie z decyzjami zarządów spółek niezależnych operatorem bocznicy a jednocześnie strategicznym operatorem bocznic w Grupie Azoty zostaje Grupa Azoty KOLTAR.
Podpisane Porozumienie przeszło proces konsultacji z pracownikami przejmowanych spółek i odbywa się przy pełnym zrozumieniu procesu. Zmianom w zakresie podmiotów obsługujących bocznice kolejowe towarzyszą zmiany w przepisach polskiego prawa. Zmiana ustawy kolejowej wprowadza rozdzielenie funkcji – Zarządca bocznicy nie może być jej Operatorem. Równolegle, niezależnie od zmian w ustawie dobiegły końca dotychczasowe umowy na obsługę bocznic.
Grupa Azoty to zdecydowany lider w Polsce i jedna z kluczowych grup kapitałowych branży nawozowo-chemicznej w Europie. Grupa zajmuje drugą pozycję w Unii Europejskiej w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, a takie produkty jak melamina, kaprolaktam, poliamid, alkohole OXO czy biel tytanowa mają równie silną pozycję w sektorze chemicznym, znajdując swoje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. W maju 2017 roku Grupa zaprezentowała zaktualizowaną strategię do roku 2020. Wśród kluczowych kierunków rozwoju znajdują się: ukończenie procesu konsolidacji Grupy Kapitałowej, wzmocnienie pozycji wśród liderów rozwiązań dla rolnictwa w Europie, umocnienie drugiego filaru operacyjnego poprzez rozwój działalności pozanawozowej oraz generowanie i wdrażanie innowacji będących dźwignią rozwoju sektora chemicznego.
Grupa CTL Logistics jest międzynarodowym koncernem logistycznym działającym od 1992 r. na rynku polskim i w krajach europejskich. Swoim klientom oferuje kompletny produkt logistyczny obejmujący transport kolejowy towarów masowych (tj. węgiel, koks, kruszywa, złom i inne), kontenerów, paliw i chemii, transport samochodowy, spedycję, dzierżawę wagonów oraz obsługę bocznic. Oferta obejmuje towarowy transport kolejowy, przewozy intermodalne, spedycję, usługi przeładunkowe, doradztwo celne, obsługę i utrzymanie taboru, infrastruktury kolejowej oraz usługi na terminalach przeładunkowych. CTL Logistics wykonuje przewozy międzynarodowe, będąc tym samym logistycznym pomostem Wschodu z Zachodem.