icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zakaz starych samochodów spalinowych, czyli Strefa Czystego Transportu. Spięcie

Zapraszamy na kolejne Spięcie, w którym redakcja BiznesAlert.pl przybliża pomysł utworzenia Stref Czystego Transportu w polskich miastach.

– Władze miasta Warszawy planują stworzyć Strefy Czystego Transportu w trzech dzielnicach: Śródmieście, Praga Północ i Praga Południe. Strefy mają zostać wprowadzone od 2024 roku, czyli po wyborach samorządowych. Zanieczyszczenie już w coraz mniejszym stopniu zależy od tego w jaki sposób ogrzewamy nasze domy. Głównym składnikiem smogu w dużych miastach jest ruch samochodowy – mówi Michał Perzyński, redaktor BiznesAlert.pl.

– Strefy nie są nowym pomysłem. Funkcjonują one w innym miastach krajów Europy tj. Berlin czy Paryż. Kraków był pierwszym miastem w Polsce, który działał przeciwko smogowi i dobrze wyszła tam wymiana pieców to teraz widzimy, że te powietrze nadal nie jest idealne – dodaje redaktor Jędrzej Stachura.

– Jednakże przedstawiciele Partii Zielonych krytykują decyzje Ratusza Warszawy. Uważają oni, że te trzy wymienione przez nas dzielnice to tylko mała część całego miasta. Są dwa warianty – od północnej obwodnicy do południowej, a drugi wariant mówi o tym że Strefa Czystego Transportu miałaby swoim zasięgiem obejmować zasięg komunikacji torowej, czyli tramwajów i metra – opowiada Perzyński.

– Partia Zielonych mówi o rozszerzeniu, a Polski Alarm Smogowy wskazuje palcem od kogo mamy się tych stref nauczyć. Wymieniane przez nich przykłady zdają egzamin – kwituje Stachura.

Dowiedz się więcej na temat Stref Czystego Transportu w Warszawie i innych miastach słuchając całego podcastu na platformach Spotify, SoundCloud oraz YouTube.

Zieloni o warszawskiej Strefie Czystego Transportu: To greenwashing. Zaproponujemy zmiany

Zapraszamy na kolejne Spięcie, w którym redakcja BiznesAlert.pl przybliża pomysł utworzenia Stref Czystego Transportu w polskich miastach.

– Władze miasta Warszawy planują stworzyć Strefy Czystego Transportu w trzech dzielnicach: Śródmieście, Praga Północ i Praga Południe. Strefy mają zostać wprowadzone od 2024 roku, czyli po wyborach samorządowych. Zanieczyszczenie już w coraz mniejszym stopniu zależy od tego w jaki sposób ogrzewamy nasze domy. Głównym składnikiem smogu w dużych miastach jest ruch samochodowy – mówi Michał Perzyński, redaktor BiznesAlert.pl.

– Strefy nie są nowym pomysłem. Funkcjonują one w innym miastach krajów Europy tj. Berlin czy Paryż. Kraków był pierwszym miastem w Polsce, który działał przeciwko smogowi i dobrze wyszła tam wymiana pieców to teraz widzimy, że te powietrze nadal nie jest idealne – dodaje redaktor Jędrzej Stachura.

– Jednakże przedstawiciele Partii Zielonych krytykują decyzje Ratusza Warszawy. Uważają oni, że te trzy wymienione przez nas dzielnice to tylko mała część całego miasta. Są dwa warianty – od północnej obwodnicy do południowej, a drugi wariant mówi o tym że Strefa Czystego Transportu miałaby swoim zasięgiem obejmować zasięg komunikacji torowej, czyli tramwajów i metra – opowiada Perzyński.

– Partia Zielonych mówi o rozszerzeniu, a Polski Alarm Smogowy wskazuje palcem od kogo mamy się tych stref nauczyć. Wymieniane przez nich przykłady zdają egzamin – kwituje Stachura.

Dowiedz się więcej na temat Stref Czystego Transportu w Warszawie i innych miastach słuchając całego podcastu na platformach Spotify, SoundCloud oraz YouTube.

Zieloni o warszawskiej Strefie Czystego Transportu: To greenwashing. Zaproponujemy zmiany

Najnowsze artykuły