icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

KE rozważy objęcie budownictwa i transportu systemem handlu emisjami CO2

Komisja Europejska rozpoczyna prace nad możliwością rozszerzenia systemu handlu emisjami CO2 na sektory dotychczas nim nieobjęte, a więc transport drogowy i budownictwo.

Rozszerzenie systemu EU ETS

Komisja Europejska rozpoczęła prace badawcze z udziałem kilku instytucji badawczych. Ich celem jest ocena rozszerzenia systemu EU ETS w szczególności w transporcie drogowym i budownictwie. Badania dotyczą także wpływu takiego rozwiązania na podział zobowiązań redukcyjnych w sektorach poza EU ETS.

Unijny system handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS) jest niezbędnym elementem polityki UE w walce ze zmianą klimatu oraz jej podstawowym narzędziem służącym do zmniejszania emisji gazów cieplarnianych. Celem jest ograniczenie emisji pochodzących z ponad 11 tys. energochłonnych instalacji przemysłowych (elektrowni i zakładów przemysłowych) i linii lotniczych, realizujących loty pomiędzy tymi krajami. Obejmuje prawie 45 procent wszystkich emisji gazów cieplarnianych w UE. Sektory takie jak transport, budownictwo, rolnictwo, gałęzie przemysłu nieobjęte systemem ETS oraz sektor odpadów, odpowiadają za blisko 60 procent całkowitej wartości emisji w UE.

Rozporządzenie w sprawie wspólnego wysiłku redukcyjnego z 2018 roku zakłada, że sektory gospodarki, które nie są objęte EU ETS, muszą zmniejszyć emisję o 30 procent do 2030 roku (względem 2005 roku).

Carbon-pulse/Bartłomiej Sawicki

IGEOS zbadała nastroje w sektorze energetycznym w związku z koronawirusem

Komisja Europejska rozpoczyna prace nad możliwością rozszerzenia systemu handlu emisjami CO2 na sektory dotychczas nim nieobjęte, a więc transport drogowy i budownictwo.

Rozszerzenie systemu EU ETS

Komisja Europejska rozpoczęła prace badawcze z udziałem kilku instytucji badawczych. Ich celem jest ocena rozszerzenia systemu EU ETS w szczególności w transporcie drogowym i budownictwie. Badania dotyczą także wpływu takiego rozwiązania na podział zobowiązań redukcyjnych w sektorach poza EU ETS.

Unijny system handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS) jest niezbędnym elementem polityki UE w walce ze zmianą klimatu oraz jej podstawowym narzędziem służącym do zmniejszania emisji gazów cieplarnianych. Celem jest ograniczenie emisji pochodzących z ponad 11 tys. energochłonnych instalacji przemysłowych (elektrowni i zakładów przemysłowych) i linii lotniczych, realizujących loty pomiędzy tymi krajami. Obejmuje prawie 45 procent wszystkich emisji gazów cieplarnianych w UE. Sektory takie jak transport, budownictwo, rolnictwo, gałęzie przemysłu nieobjęte systemem ETS oraz sektor odpadów, odpowiadają za blisko 60 procent całkowitej wartości emisji w UE.

Rozporządzenie w sprawie wspólnego wysiłku redukcyjnego z 2018 roku zakłada, że sektory gospodarki, które nie są objęte EU ETS, muszą zmniejszyć emisję o 30 procent do 2030 roku (względem 2005 roku).

Carbon-pulse/Bartłomiej Sawicki

IGEOS zbadała nastroje w sektorze energetycznym w związku z koronawirusem

Najnowsze artykuły