icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Unia Europejska nie chce samochodów podatnych na cyberataki

Rozporządzenie unijne, które wejdzie w życie 7 lipca, wymaga od producentów samochodów osobowych wysokich standardów dotyczących zabezpieczeń przeciw cyberatakom.

Nowe przepisy unijne dotyczące cyberbezpieczeństwa przewidują obowiązkowy certyfikowany system obrony przed atakami hakerów. Między innymi, cała flota pojazdów musi być w stanie rozpoznać i odeprzeć cyberataki. Producenci muszą także zapewnić aktualizacje oprogramowania.

Dla modelu „Up” oraz klasycznego vana T6.1, produkowanych przez Volkswagen Group, oznacza to zawieszenie produkcji. Z kolei firma Porsche będzie produkowała modele „Macan”, „Boxster” i „Cayman” tylko na eksport jedynie w obecnej generacji silników spalinowych.

Szef marki VW, Thomasa Schäfera, tłumaczy, że wysiłek związany z dostosowaniem modeli do europejskiego rozporządzenia jest zbyt duży. — Musielibyśmy zintegrować zupełnie nową architekturę elektroniki. To byłoby po prostu zbyt kosztowne – powiedział Schäfer.

Według Statista w 2023 roku średni koszt cyberataku dla niemieckich firm wyniósł 14750 euro. W USA koszty cyberataków są jeszcze wyższe i wynoszą przeciętnie 18 440 euro.

NDR / Statista / Aleksandra Fedorska

USA są bliżej blokady TikToka

Rozporządzenie unijne, które wejdzie w życie 7 lipca, wymaga od producentów samochodów osobowych wysokich standardów dotyczących zabezpieczeń przeciw cyberatakom.

Nowe przepisy unijne dotyczące cyberbezpieczeństwa przewidują obowiązkowy certyfikowany system obrony przed atakami hakerów. Między innymi, cała flota pojazdów musi być w stanie rozpoznać i odeprzeć cyberataki. Producenci muszą także zapewnić aktualizacje oprogramowania.

Dla modelu „Up” oraz klasycznego vana T6.1, produkowanych przez Volkswagen Group, oznacza to zawieszenie produkcji. Z kolei firma Porsche będzie produkowała modele „Macan”, „Boxster” i „Cayman” tylko na eksport jedynie w obecnej generacji silników spalinowych.

Szef marki VW, Thomasa Schäfera, tłumaczy, że wysiłek związany z dostosowaniem modeli do europejskiego rozporządzenia jest zbyt duży. — Musielibyśmy zintegrować zupełnie nową architekturę elektroniki. To byłoby po prostu zbyt kosztowne – powiedział Schäfer.

Według Statista w 2023 roku średni koszt cyberataku dla niemieckich firm wyniósł 14750 euro. W USA koszty cyberataków są jeszcze wyższe i wynoszą przeciętnie 18 440 euro.

NDR / Statista / Aleksandra Fedorska

USA są bliżej blokady TikToka

Najnowsze artykuły