– Współpracujące z UOKiK stowarzyszenie konsumenckie Aquila oferuje pomoc osobom, które padły ofiarą nieuczciwych sprzedawców, energii elektrycznej gazu czy usług telekomunikacyjnych – poinformował w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Scenariusz za zwyczaj jest podobny, przypomina w swojej informacji UOKiK – przychodzi pani lub pan akwizytor, mówi, że jest z elektrowni, gazowni lub telekomunikacji oraz oznajmia, że trzeba zawrzeć nową umowę. Potem okazuje się, że nieświadomy niczego klient właśnie zmienił dostawcę tych usług. I choć – często po niemałych bojach – udaje mu się zerwać taką umowę, bywa, że po pewnym czasie klient dostaje nakaz zapłaty lub pismo z sądu – dodaje informacja.
Urząd informuje zarazem, że pomocy prawnej na etapie sądowym wszystkim tym, którzy zawarli umowę w wyniku działań nieuczciwego sprzedawcy prądu, gazu lub usług telekomunikacyjnych, udziela Stowarzyszenie Aquila. Z pomocy mogą skorzystać osoby, które m.in. zawarły umowę ze spółkami: Polski Prąd i Gaz, Twoja Telekomunikacja, Polskie Centrum Telemedyczne, Telekomunikacja dla Domu, PGT, Nasza, New Telekom i im podobnymi. „Ta lista będzie się rozszerzać” – czytamy.
Informacja przypomina jednocześnie, że na obronę przed nakazem zapłaty jest tylko 14 dni od dnia, w którym został on odebrany.
„Stowarzyszenie Aquila jest organizacją konsumencką, która współpracuje z UOKiK. Od 1 czerwca 2018 roku pomaga konsumentom, którzy zostali oszukani przez firmy sprzedające prąd, gaz lub usługi telekomunikacyjne. Wiele osób w wyniku nieuczciwych działań przedsiębiorców nieświadomie zmieniło dostawcę tych usług. Śledztwo w tej sprawie prowadzi Prokuratura Okręgowa w Płocku. Projekt darmowej pomocy realizowany jest z pieniędzy Poczty Polskiej, która w decyzji prezesa UOKiK zobowiązała się do tego, że przekaże pieniądze na ten cel” – głosi informacja UOKiK.
Polska Agencja Prasowa