DrogiInfrastrukturaKolejeWszystko

Warszawski Urząd Miasta liczy na to, że więcej osób będzie korzystało z transportu publicznego

Nowe przystanki i dworce, częstsze kursowanie pociągów, integracja kolei z komunikacją miejską, w tym z metrem. To główne korzyści wielomiliardowych inwestycji zaplanowanych do roku 2022 w aglomeracji warszawskiej. Drogę do realizacji tych projektów otwiera podpisany list intencyjny. Jego sygnatariuszami są PKP PLK, PKP SA oraz Urząd m.st. Warszawy. 

– List intencyjny stanowi ważny dokument dla Warszawy, a przede wszystkim dla jej mieszkańców. Dlatego, że wraz z PKP SA i PKP PLK miasto będzie współpracowało tak, by inwestycje planowane przez obie spółki kolejowe były w dużym stopniu zorientowane na mieszkańców stolicy – twierdzi w rozmowie z naszym portalem Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy Urzędu m.st. Warszawy.

Jego zdaniem oprócz tego, że poprawi się przepustowość linii kolejowych w ramach inwestycji PKP PLK, powstaną również nowe przystanki, np. dla SKM (Szybkiej Kolei Miejskiej).

– W ten sposób narzędzie transportu publicznego w naszym mieście, jakim jest SKM, będzie się rozwijało – twierdzi dalej Bartosz Milczarczyk. Dzięki temu poruszanie się po mieście za pomocą tego transportu stanie się jeszcze łatwiejsze. Liczymy, że więcej osób będzie korzystało z pociągów, ale i z metra, autobusów czy tramwajów.

Zdaniem rzecznika prasowego Urzędu m.st. Warszawy zwiększona w ten sposób liczba pasażerów nie powinna pogorszyć komfortu ich jazdy.

– Przecież dzięki temu poszerzą się wpływy do kasy miasta, które będzie prowadziło dalsze inwestycje w nowoczesny tabor – mówi Bartosz Milczarczyk. – Na przykład SKM. Oznacza to także, iż zwiększy się liczba linii i oferowanych przez SKM połączeń. Zatem komfort podróżowania nie spadnie. Natomiast dla mieszkańców miasta wzrośnie możliwość funkcjonowania blisko kolejno budowanych przystanków i węzłów przystankowych.

W opinii rzecznika to bez dwóch zdań poprawi mobilność warszawiaków.

– Miasto Warszawa już od lat stawia na propagowanie wśród swoich mieszkańców transportu publicznego. M.in. kwotą 5,5 mld zł inwestycji w transport publiczny w ostatnich latach – w nowy tabor tramwajowy i autobusowy, w zwiększenie do czterech linii SKM z jednej na początku kadencji prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Tak więc władzom miasta bardzo zależy na zachęcaniu jego mieszkańców do tego, by korzystali z tego typu transportu – uważa Milczarczyk.

W jego opinii jest wygodny, bo miasto zapewnia pasażerom podróżowanie w wygodnych warunkach nowoczesnym taborem. Ponadto poprzez to, że sieć połączeń pozostających w gestii Zarządu Transportu Miejskiego jest gęsta, bardzo łatwo jest znaleźć żądaną drogę z punktu A do punktu B.

– A wreszcie bardzo ważny jest także aspekt związany z ochroną środowiska i jakości przestrzeni życia. Im w mieście porusza się mniej samochodów, tym miasta stają się bardziej przyjazne swoim mieszkańcom – twierdzi na zakończenie Bartosz Milczarczyk.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X