Spółki obrotu informują swoich klientów, m.in. mikro i małych przedsiębiorstw, szpitale, jednostki sektora finansów publicznych, że do 13 sierpnia br. mogą złożyć specjalne oświadczenie, by skorzystać z niższych cen za energię elektryczną.
Termin do 13 sierpnia
Oświadczenie potwierdzające status odbiorcy końcowego trzeba złożyć swojemu sprzedawcy energii elektrycznej – przedsiębiorstwu energetycznemu, które jest stroną umowy sprzedaży energii elektrycznej albo umowy kompleksowej z danym odbiorcą. Jak wyjaśniał wcześniej resort energii, złożenie takiego oświadczenia jest konieczne, bo przedsiębiorstwa obrotu, czyli sprzedawcy prądu nie mają informacji, czy dany odbiorca należy do którejś z wymienionych ustawą grup.
Do 13 sierpnia odbiorcy energii, którzy są: mikro-, małymi i średnimi przedsiębiorcami – w tym także rolnikami prowadzącymi działalność gospodarczą, szpitalami, jednostkami sektora finansów publicznych – w tym m.in. organami władzy publicznej i samorządu terytorialnego mogą złożyć oświadczenie, aby skorzystać z niższych cen i stawek za energię elektryczną. Złożenie oświadczenia daje możliwość rozliczania uprawnionych podmiotów w drugim półroczu 2019 roku według cen i stawek, jakie były stosowane 30 czerwca 2018 roku. Oświadczeń nie muszą składać zwykli Kowalscy, bo w 2019 r. mają oni ustawowo zagwarantowane ceny energii na poziomie z 2018 r.
Informacje w sprawie oświadczeń na swoich stronach internetowych zamieściły spółki dystrybuujące prąd w Polsce m.in. PGE, Energa, Tauron i Enea. Można z nich pobrać druk oświadczenia do wypełnienia.
PGE Obrót
Klienci PGE Obrót wypełniony dokument mogą złożyć osobiście w biurach obsługi klienta, listownie na rzeszowski adres spółki, lub drogą elektroniczną na adres serwis@gkpge.pl, pod warunkiem, że oświadczenie jest opatrzone podpisem kwalifikowanym.
W rozmowie z PAP rzecznik PGE Obrót Mariusz Majewski powiedział, że ostatniego dnia przyjmowania oświadczeń, czyli 13 sierpnia br. biura obsługi klienta PGE Obrót będą otwarte do godz. 20.
Tauron
Na stronie tauron.pl napisano, że oświadczenie można złożyć w punktach obsługi klienta lub przesłać pocztą na katowicki adres spółki.
Energa podała, że dokument można złożyć osobiście w biurze obsługi klienta, wysłać pocztą tradycyjną do jej gdańskiej siedziby, albo pocztą elektroniczną na adres firma@energa.pl.
Enea
Z kolei na stronie spółki Enea napisano, że oświadczenie można złożyć w formie pisemnej (oryginał lub wysyłka pocztą na adres do korespondencji wskazany na fakturze), albo elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym. Możliwe jest złożenie oświadczenia także przez platformę ePUAP wybierając podmiot „Enea SA”.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.